وزیر آموزش و پرورش خبرداد: رایزنی برای اعطای تسهیلات تحصیلی به برگزیدگان مسابقات قرآن دا‌نش‌‌آموزی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از رایزنی این وزارتخانه با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اعطای تسهیلات به برگزیدگان مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌‌آموزان سراسر کشور خبر داد‌.

کد مطلب: ۸۴۰۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش خبرداد:  رایزنی برای اعطای تسهیلات تحصیلی به برگزیدگان مسابقات قرآن دا‌نش‌‌آموزی

سیدمحمد بطحایی در حاشیه مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر و در جمع خبرنگاران گفت: بیش از هفت میلیون دانش‌آموز در این دوره مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند. سی‌وششمین مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز برای پسران در پنج رشته و دختران در سه رشته برگزار شده است که خوشبختانه با استقبال دانش‌آموزان دختر و پسر روبرو بودیم.

او ادامه داد: بسیاری از استادان رشته‌های قرآنی در سطح بین‌المللی از مقطع دانش‌آموزی کار خود را آغاز کردند و امروزه افتخارات زیادی را برای کشور رقم زده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره اعطای تسهیلات تحصیلی به برگزیدگان مسابقات قرآنی گفت: وزارت آموزش و پرورش در حال رایزنی با شورای عالی انقلاب فرهنگی است تا برای برگزیدگان و نفرات برتر تسهیلات ویژه‌ای برای ورود به دانشگاه فراهم کنیم.

در تعیین هزینه تهیه روپوش مدارس نباید هزینه‌های جاری مدارس مورد توجه قرار گیرد

بطحایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اجبار اولیا از سوی برخی از مدارس برای تهیه روپوش دانش‌آموزان از یک تولیدی خاص افزود: مدارس برای دریافت بخشی از هزینه‌های تحصیلی نباید اقدامی انجام دهند که اجحافی در حق مردم صورت گیرد.

او گفت: اگر مدرسه‌ای با تولیدی، قراردادی برای روپوش دانش آموزان امضا کند و این کار منجر به کاهش هزینه شود، کاملا توجیه‌پذیر است، اما اگر مدرسه‌ای بخواهد با این کار بخشی از هزینه‌های جاری خود را جبران کند و این اقدام باعث افزایش قیمت روپوش دانش‌آموزان شود اقدامی غیرقانونی است و آموزش و پرورش با آن برخورد می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان افزود: هزینه روپوش دانش‌آموزان صرفا باید برای تهیه روپوش به وسیله اولیا باشد و نباید در این کار جبران برخی از هزینه‌های جاری مدرسه مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار