رئیس حوزه هنری استان البرز: ارتقا سرانه مطالعه در گرو همکاری دستگاه‌های فرهنگی است

کرج (پانا) -به‌منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تفاهم‌نامه همکاری بین کتابخانه‌های عمومی و حوزه هنری استان البرز منعقد شد.

کد مطلب: ۸۴۰۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس حوزه هنری استان البرز: ارتقا سرانه مطالعه در گرو همکاری دستگاه‌های فرهنگی است

با حضور احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز و اسماعیل آجرلو، رئیس حوزه هنری استان مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و حوزه هنری استان البرز در اداره کل کتابخانه‌ها برگزار شد.

هراتی ضمن ابراز خرسندی از همکاری با حوزه هنری، گفت: امضای این تفاهم نامه به منظور پیشبرد و توسعه کارهای فرهنگی، هنری و پژوهشی و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای شاخص های فرهنگی استان انجام صورت می گیرد.

وی به لزوم توسعه فرهنگی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه حوزه هنری با شناخت درست پتانسیل های فرهنگی استان توجه ویژه ای به مقوله کتاب و کتابخوانی دارد و این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه ها با تاکید به دوری از موازی کاری در عرصه فرهنگ گفت : باید از جزیره ای کار کردن دوری کرد. انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این دو نهاد فرهنگی، در این راستا بسیار ثمربخش است و در نهایت می تواند بسترهای لازم را برای توسعه فرهنگی استان فراهم کند.

هراتی همکاری و هم افزایی دستگاه های فرهنگی استان را در راستای ارتقای شاخص های مطالعه مهم برشمرد و گفت: همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی یکی از برنامه های مهم کتابخانه های عمومی به منظور ارتقای سرانه مطالعه است.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل برای انجام کارهای فرهنگی گفت: همکاری حوزه هنری و اداره کل کتابخانه های استان گامی مثبت در پیشبرد اهداف دو طرف در زمینه توسعه فرهنگی است.

هراتی ضمن اشاره به استفاده از تمام ظرفیت های هر دو ارگان، افزود: امیدوارم این تفاهم نامه مسیری برای انجام کارهای مفید و ثمربخش در عرصه فرهنگ، بخصوص ترویج مطالعه و کتابخوانی در استان باشد.

در ادامه آجرلو، با اشاره به توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر با تلاش های صورت گرفته شاهد عملکرد خوبی در حوزه کتاب و کتابخانه در استان بوده ایم که یکی از مهم ترین این اقدامات حمایت از ناشران و نویسندگان بومی بوده است.

وی افزود: امیدواریم مفاد این تفاهم نامه در نهایت به ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری در استان منجر شود و زمینه خدمت رسانی بیشتر به مردم را فراهم سازد.

تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی و حوزه هنری در 7 ماده و به مدت سه سال که قابلیت تمدید را نیز دارد در قالب موضوعاتی از جمله همکاری و تعامل در زمینۀ فرهنگی، هنری وآموزشی، همکاری متقابل در بسط و گسترش فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن کتابخوانی، ایجاد انگیزه و تقویت عادت به مطالعه در میان مخاطبین حوزه هنری امضا گردید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار