-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای خرید تجهیزات هنرستانی در استان کردستان

سنندج(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال جاری مبلغ یک میلیارد و 500میلیون تومان برای خرید تجهیزات هنرستانی اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۸۴۰۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای خرید تجهیزات هنرستانی در استان کردستان

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در سومین نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سال 97 که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد؛ با تبریک ولادت حضرت امام رضا (ع) یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی مریوان را گرامی داشت.

وی در این نشست گزارشی از مصوبات و نتایج پیگیری های انجام شده ارائه کرد و از برگزاری اردوی دانش آموزان پسر مناطق مرزی کشور به میزبانی استان کردستان از 13 لغایت 16 مرداد در سنندج خبر داد .

قربانی با بیان اینکه آزمون سراسری کنکور هر ساله توسط سازمان سنجش کشور و در استان کردستان نیز با مسئولیت دانشگاه کردستان برگزار می شود؛ گفت: در برخی از شهرستان ها به علت عدم ظرفیت دانشگاه کردستان، این مهم با همکاری آموزش و پرورش صورت می گیرد که برای برگزاری سالم این رقابت، نیاز به نصب دستگاه های مختل کننده امواج تلفن همراه می باشد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از استقرار نظام آموزشی 3-3-6 ارائه کرد و گفت: با استقرار پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید تکمیل می شود.

قربانی با بیان اینکه با استقرار نظام آموزشی جدید از سال 91، با چالش تامین فضا، تجهیزات و نیروی انسانی در دوره ابتدایی مواجهه بودیم؛ گفت: اکنون این مشکلات به دوره دوم متوسطه رسیده است و با افزایش تعداد دانش آموزان نیازمند فضا، تجهیزات و نیروی انسانی بیشتری هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از افزایش 30 درصدی دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: تعداد هنر جویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان از 11 هزار سال گذشته به 17 هزار در سال جدید خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین به شرایط و نحوه هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه هدایت تحصیلی از پایه اول متوسطه به پایه نهم تغییر پیدا کرده است؛ گفت: متاسفانه در چند سال اخیر توازن رشته ای به هم خورده و بیشتر دانش آموزان به سمت رشته های علوم تجربی گرایش پیدا کرده اند .

وی افزود: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در دو سال اخیر، میزان گرایش دانش آموزان به رشته علوم تجربی کاهش پیدا کرده و به سمت رشته های ریاضی، علوم انسانی و آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش سوق یافته است .

قربانی با بیان اینکه هر ساله ستادی با عنوان پروژه مهر به منظور تمهید مقدمات و بازگشایی بانشاط مدارس در سطح استان تشکیل می شود؛ ساماندهی فضا، نیروی انسانی و تجهیزات را از وظایف این ستاد عنوان کرد .

وی با بیان اینکه امسال حدود دو هزار و 400 نفر متقاضی انتقال داخل و خارج استان داریم؛ اظهار داشت: از این تعداد 400 نفر متقاضی خارج استان و دو هزار نفر نیز متقاضی داخل استان می باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه 158 پروژه آموزشی نیمه کاره در سطح استان وجود دارد که 66 پروژه ملی و 92 پروژه نیز استانی و مشارکتی است؛ گفت: با تکمیل این پروژه ها، بسیاری از مشکلات فضای آموزشی استان بویژه در دو شهرستان سنندج و مریوان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تامین فضاهای آموزشی نیازمند مشارکت و همراهی خیرین نیک اندیش مدرسه ساز می باشیم؛ تصریح کرد: بیشتر خیرین تمایل دارند که در روستاهای محروم مدرسه بسازند و این در حالی است که حواشی شهر ها نیز به شدت با مشکل فضا آموزشی مواجهه اند.

قربانی در ادامه گفت: در صورت افزایش اعتبارات عمرانی از محل استان، اعتبارات ملی نیز به همان میزان به استان اختصاص داده می شود و در مجموع می توان با بهره گیری از مشارکت خیرین و پتانسیل های موجود از جمله بنیاد برکت، کمبود فضای آموزشی استان به خصوص در شهرهای سنندج و مریوان برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار