مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان:

حمایت و ارائه تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد

زاهدان ( پانا) - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان گفت: دستورالعمل و آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری به این استان ابلاغ شده و همان اساس برای اشتغال زایی خانوارهای تحت حمایت سازمان های حمایتی که نیازمند حمایت بیشتر هستند، در نظر گرفته خواهد شد.

کد مطلب: ۸۴۰۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
حمایت و ارائه تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان در کارگروه تخصصی اشتغال کمیته امداد به تشریح تسهیلات اختصاص داده شده به مناطق روستایی و محروم این استان پرداخت .

علیرضا نورا گفت: کمیته امداد به عنوان یادگام امام (ره) در بحث تحت حمایت قراردادن خانوارهای نیازمند و توانمندسازی آنها اقدامات پسندیده و ارزشمندی انجام داده است .

وی افزود: خوشبختانه این نهاد به عنوان رسالتی که دارد و جامعه هدف توانست در سال‌های اخیر دستاوردهای خوبی به دنبال داشته باشد به طوری که اولا به تولید داخلی کمک کرده و از طرف دیگر اشتغال و درآمدزایی برای جامعه مددجویی ایجاد کرده است .

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: تحولات بسیار خوب و بنیادی را این نهاد حمایتی در بین گروه هدف با خودکفایی افراد ایجاد کرده است .

نورا با تقدیر و تشکر از تلاش های کمیته امداد و مسئولان این نهاد در زمینه انجام فعالیت های محرومیت زدایی در سطح استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: در طول چند سال اخیر شاهد اتفاقات خوبی توسط این نهاد بوده به گونه ای که تعداد زیادی از خانوارهای این نهاد به خودکفایی رسیده اند .

وی اعلام کرد: سه نهاد حمایتی مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان وظیفه خطیر و سنگین در زمینه کمک به افراد تحت حمایت و ایجاد اشتغال افراد جویای کار دارند .

در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان افزود: دستورالعمل و آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری به این استان ابلاغ شده و همان روند برای اشتغال زایی خانوارهای تحت حمایت سازمان های حمایتی که نیازمند حمایت بیشتر هستند، در نظر گرفته خواهد شد .

ماندانا زنگنه گفت: پیشنهاد شده افرادی که تحت حمایت سازمان های حمایتی نیستند و در نوبت حمایت قراردارند در اولویت استفاده از این تسهیلات قرار گیرند .

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان گفت: باید خانوارهایی که شرایط خاص دارند طرح های توجیهی آنها احصاء و براساس تشخیص از سوی سازمان های حمایتی حمایت شوند .

زنگنه با اشاره به لزوم حمایت از شرکت تعاونی هایی که بتوانند طرح های بزرگ تر از طرح های خوداشتغالی ایجاد کنند، افزود: همچنین حمایت از طرح های افرادی که شرایط حمایت توسط سازمان های حمایتی را ندارند اما می توانند از این تسهیلات استفاده کنند مورد تاکید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار