هیچ چیزی جای کتاب را نخواهد گرفت

فردیس (پانا) - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در اولین بازدید خود از کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

کد مطلب: ۸۴۰۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
هیچ چیزی جای کتاب را نخواهد گرفت

احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز به همراه معاونین و کارشناسان ستادی و گلشن شیرمحمدی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس با ابوالفضل اینانلو، فرماندار شهرستان فردیس دیدار کردند.

هراتی با اشاره اهمیت ترویج کتابخوانی در سنین کودکی و نوجوانی گفت: بهترین دوران برای نهادینه کردن عادت مطالعه و فرهنگ سازی اصولی در زمینه کتابخوانی در جامعه، توجه به کودکان و نوجوانان است. بر همین اساس اگر کتابخانه پارک تندرستی که در اختیار شهرداری است به اداره کل کتابخانه های استان واگذار و کتابخانه عمومی ویژه کودکان برای شهروندان فردیس راه اندازی خواهد شد.

هراتی با اشاره به فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: با ایجاد پاتوق های فرهنگی در کتابخانه های عمومی و استفاده از پتانسیل خوب آموزش و پرورش، می توانیم گام هایی در زمینه کتابخوانی و تربیت نسلی مانوس با کتاب برداریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی افزود: در راستای تحقق سیاست های نهاد کتابخانه های عمومی کشور رهنمودهای فرماندار محترم و حمایت های ایشان بسیار مفید و حائز اهمیت است.

اینانلو ضمن تبریک انتصاب هراتی به سمت مدیرکلی کتابخانه های عمومی استان، گفت: تقویت حوزه‌های فرهنگ و کتابخوانی بر رفتار شهروندی تأثیرگذار است و اگر مردم یک شهر یا منطقه کتابخوان باشند، آگاهی‌های آن‌ها به عنوان شهروندان مطلع، در اداره امور شهری نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به گسترش شبکه هاو فضاهای مجازی تاکید کرد: هیچ چیزی جای کتاب را نخواهد گرفت، با تمام پیشرفت های دوران معاصر در عرصه شبکه ها و فضاهای مجازی، کتاب دارای قداست است.

فرماندار شهرستان فردیس افزود: باید رابطه مردم با کتاب‌ را تقویت کنیم و این امر باید در کنار کتابخانه های عمومی، در آموزش و پرورش و تمام دستگاه های فرهنگی، تقویت و ترویج شود.

اینانلو در پایان اظهار داشت: فرمانداری شهرستان فردیس و تمامی ارگان ها و سازمان ها، جهت ترویج کتابخوانی آماده همکاری با کتابخانه های عمومی هستند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار