افشانی رئیس هیات امنای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد

تهران (پانا) - در اولین جلسه هیات امنای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری، شهردار تهران به اتفاق آرا به عنوان رئیس هیات امنای این سازمان انتخاب شد.

کد مطلب: ۸۴۰۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
افشانی رئیس هیات امنای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، محمدعلی افشانی در این جلسه با بیان اینکه به قطع و یقین اولویت اول ما در شهر انجام کار فرهنگی است، اظهار کرد: فراموش نکنیم بودجه شهرداری تهران در سال جاری ١٧ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان است که با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و نرخ تورم، اما با بودجه پنج سال پیش شهرداری تفاوتی نکرده است. از این میزان نیز تنها ٦٣ درصد بودجه‌ای که باید در پایان چهارمین ماه سال محقق می‌شد، تحقق یافته است، البته امیدواریم در نیمه دوم سال درآمد پیش‌بینی شده حاصل شود.

افشانی با ابراز امیدواری به اینکه در ماه‌های پیش رو شرایط اقتصادی کشور، تکانه‌های موجود را پشت سر خواهد گذاشت، تاکید کرد: در شرایط فعلی باید ٣٠ درصد از هزینه‌های جاری زائد را کم کنیم که البته این موضوع را به مدیران شهرداری و شهرداران مناطق نیز تذکر داده‌ام.

وی با بیان اینکه اولویت نخست ما تامین اعتبارات فرهنگی است و اعتقاد داریم فرهنگ، زیربنای اقتصاد است، تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که مردم به گفته‌های ما کاری ندارند و به عملمان نگاه می‌کنند و اعمال ما بیانگر اعتقادات درونی ما است، نه ادعاهایی که ممکن است مطرح کنیم، چرا که مردم بهتر از هر بازرس و حسابرسی، مسائل را می فهمند و تحلیل می‌کنند.

پیش از سخنان شهردار تهران و در ابتدای این جلسه، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان خلاصه‌ای از تاریخچه تاسیس و فرآیند تدوین اساسنامه این سازمان، منابع و ظرفیت‌های مادی و معنوی موجود را برشمرد و با تبیین برنامه راهبردی، سیاست‌ها و رویکردهای آتی و نیز برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری، مسائل و مشکلات موجود و پیشنهادات مورد نظر برای رفع آنها را تشریح کرد.

در جلسه هیات امنای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، علاوه بر سید محمدعلی افشانی شهردار تهران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، حجت الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام عظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج، فاضل نظری رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و زهرا آیت اللهی رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور داشتند.

براساس این گزارش در این جلسه سید محمدعلی افشانی و محسن هاشمی رفسنجانی با رای اکثریت قاطع اعضای هیات امنای سازمان فرهنگی هنری به ترتیب به عنوان رئیس و نایب رئیس هیات امنای این سازمان انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار