خبرنگارانی که پشت درهای سازمان صداوسیما می‌مانند

تهران (پانا) –- مقررات سخت ورود به سازمان صداوسیما و اشکالاتی که در سیستم آفیش سازمان وجود دارد گاه باعث معطل‌ماندن خبرنگاران در پشت درهای صداوسیما می‌شود؛ خبرنگارانی که از چندروز پیش برای حضور در یک رویداد خبری دعوت شده‌اند اما حراست سازمان با جمله «شما آفیش نشده‌اید» مانع از حضور آنها در برنامه می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۰۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد

دعوت خبرنگاران برای حضور در برنامه‌ها، نشست‌ها و سایر رویدادهای خبری معاونت‌های صدا یا سیمای رسانه ملی که در ساختمان‌های سازمان صداوسیما در جام جم برگزار می‌شود همیشه یادآور دردسرهای عبور از گیت سازمان است که گاه ساعت‌ها باعث معطلی خبرنگار به علت عدم ثبت نام و مشخصات فرد موردنظر در سیستم امنیتی سازمان می‌شود.

در این صورت خبرنگاری که برای رسیدن به محل برگزاری برنامه گاه بیش از دو ساعت راه پیموده است، با پیام «شما آفیش نشده‌اید» از ورود به صداوسیما منع می‌شود که در اغلب موارد بعد از تماس با شخص دعوت‌کننده و حتی در صورت حضور شخص دعوت‌کننده در گیت ورودی مشکل همچنان به قوت خود باقی می‌ماند و مجوز عبور صادر نمی‌شود.

امروز چهارشنبه 3 مرداد 97 تعدادی خبرنگار که از ابتدای هفته از سوی روابط عمومی رادیو برای حضور در مراسم تقدیر از برنامه سازان رادیو در ماه مبارک رمضان دعوت شده بودند شاهد یکی از این اتفاقات ناخوشایند در گیت ورودی سازمان صداوسیما بودند که علیرغم حضور دعوت‌کننده یعنی روابط عمومی در محل ورودی ساختمان همچنان حل‌نشده باقی ماند و خبرنگارها بعد از حدود سه ساعت انتظار در لابی ورودی به علت «آفیش نشدن» ناچار به ترک محل شدند.

همزمان با این برنامه، برنامه دیگری از طرف معاونت سیما به مناسبت جشن تولد یکی از دوبلورهای قدیمی برگزار می‌شد که خبرنگاران دعوت‌شده به این مراسم بدون مشکل وارد ساختمان محل برنامه شدند.

متاسفانه مشکلاتی از این قبیل که ورود خبرنگاران را به ساختمان‌های صداوسیما با اشکال مواجه می‌کند در نهایت منجر به بی‌رغبتی رسانه‌های نوشتاری برای پوشش رویدادهای فرهنگی هنری صداوسیما خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار