با حضور نمایندگان۷ استان کشور؛

اولین نشست منطقه ای ( قطب 2) نهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور در اردبیل آغاز شد

اردبیل (پانا) - با حضور نمایندگان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل،زنجان، کردستان،همدان وکرمانشاه اولین نشست منطقه ای ( قطب 2)نهمین دوره مجلس دانش آموزی در اردبیل آغاز شد.

کد مطلب: ۸۴۰۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
اولین نشست منطقه ای ( قطب 2) نهمین دوره مجلس دانش آموزی کشور در اردبیل آغاز شد

اولین نشست منطقه ای ( قطب 2)نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی ، با حضورزهرا پناهی روا رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور، مصطفی کافی معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش ورحمان ارحمی مدیر دانش آموزی استان وکارشناسان دبیرخانه مجلس دانش آموزی به همراه 14 نماینده پسر و 15 نماینده دختر این مجلس در سالن خانه معلم اردبیل آغاز شد .

در آیین افتتاحیه این نشست معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل اظهارکرد:مجلس دانش آموزی فرصتی ارزنده برای تمرین مسئولیت پذیری و مشارکت جویی قشر دانش آموز است .

مصطفی کافی افزود: مجلس دانش آموزی کشور می تواند درپیشگیری و رفع مشکلات قشر آینده ساز دانش آموز موثر باشد .

وی تصریح کرد:یکی از فرصت هایی که موجب حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیت های پرورشی با ابعاد وسیع آن بوده و زمینه های به ظهور رساندن توانمندی های بالقوه آنان را فراهم می سازد ، شوراهای دانش آموزی است که رشد و پرورش اجتماعی مبتنی برتعالیم انسان ساز اسلام رافراهم نموده است .

رییس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور نیز اظهارکرد:با حمایت سازمان دانش‌آموزی نشست‌های دوروزه آموزشی ـ توجیهی برای آشنایی بیشتر نمایندگان با اهداف مجلس و نیز برای آگاهی از قوانین و آیین نامه داخلی آن برای ایفای نقش دو ساله نمایندگی‌شان برگزار می‌شود .

زهرا پناهی روا افزود : بخشی دیگر از برنامه این نشست‌های دو روزه را تشکیل کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی مانند مکاتبات اداری و آیین سخنوری و آداب و مهارت‌های نمایندگی برای نمایندگان برشمرد و افزود: چون دوره‌های پیشین مجلس دانش‌آموزی این کلاس‌ها هم برای افزایش کارایی نمایندگان اعزامی از استان‌های همجوار در قطبهای پنج‌گانه کشوری با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های اردویی برپا می‌شود .

وی ضمن تشکر از همراهی آموزش و پرورش استان‌های کشور گفت: به امید خدا با مساعدت سازمان‌های دانش‌آموزی استان‌ها دومین نشست به میزبانی استان اردبیل و شهر اردبیل در سوم وچهارم مرداد که امروز شاهد برگزاری آن هستیم استانهای کهگیلویه و بویراحمد - خراسان شمالی- و فارس استان‌های میزبان‌های بعدی هستند که در تاریخ‌های مقرر پیش‌بینی شده در مرداد طبق دستور جلسه هماهنگ و برنامه‌ریزی شده ایفای وظیفه می‌کنند .

رییس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشورهمچنین زمان برگزاری مراسم افتتاحیه رسمی نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی را نیمه دوم شهریور با حضور مقامات عالی رتبه کشوری اعلام کرد که طی آن ضمن برگزاری انتخابات هیات رئیسه مراسم تحلیف آنان و نمایندگان نیز انجام می‌شود و دانش‌آموزان رسما در کسوت نمایندگی برکرسی مجلس دانش آموزی جای می‌گیرند .

گفتنی است:استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل،زنجان، کردستان،همدان وکرمانشاه دردومین قطب اولین نشست منطقه ای نهمین دوره مجلس دانش آموزی حضوردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار