مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: درس تربیت بدنی برای ایجاد شادابی و نشاط در مدارس بیشتر مورد توجه باشد

مشهد (پانا) - آیین افتتاحیه طرح ملی دوره آموزشی تربیت بدنی ویژه آموزگاران دوره اول ابتدایی دختران امروز با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۰۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:  درس تربیت بدنی برای ایجاد شادابی و نشاط در مدارس بیشتر مورد توجه باشد

قاسمعلی خدابنده، مدیر کل این سازمان در آیین افتتاحیه طرح ملی دوره آموزشی تربیت بدنی ویژه آموزگاران دوره اول ابتدایی دخترانه اظهار کرد:این دوره آموزشی با هدف توانمنمد سازی معلمین و علاقه مند کردن دانش آموزان به زنگ تربیت بدنی و امر ورزش برگزار خواهد شد.
وی افزود :ورزش و تربیت بدنی هم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید است و در شرایط امروز به عنوان یک پدیده اجتماعی مطرح می گردد،چراکه شاخص بهداشت و سلامت که از نتایج تربیت درست بدنی است یکی از پارامترهای توسعه یافتگی در جهان محسوب می شود.
خدابنده با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش دولت به حوزه تربیت بدنی و ورزش تصریح کرد :در دنیای امروز امکان تحرک از دانش آموزان ما گرفته شده است و لذا باید از فرصت ایجاد شده در ساعت درس تربیت بدنی استفاده کنیم تا بتوانیم آمار بسیاری از امراضی که در جامعه ما در حال گسترش است کاهش داده و همچنین در جهت اصلاح ساختار قامتی دانش آموزانی که از این لحاظ با مشکل روبه رو هستند و نیز ایجاد شادابی و نشاط در مدارس گام برداریم.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین خاطر نشان کرد :دوره آموزشی که ویژه آموزگاران مقطع ابتدایی برگزار می شود زمینه نگاه تخصصی تر همکاران به تربیت بدنی را فراهم می آورد چراکه برای تعلیم و تربیت تمام ساحتی باید به تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان در کنار سایر دروس اهمیت داده و فرهنگ ورزشکاری و ورزش دوستی را رواج دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار