امام زادگان گیلان میزبان جشن های ولادت امام رضاست

رشت(پانا)-امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان میزبان جشن های ویژه ولادت امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است.

کد مطلب: ۸۴۰۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
امام زادگان گیلان میزبان جشن های ولادت امام رضاست

آیین های جشن و سرور میلاد امام رضا علیه السلام در شب ولادت آن امام همام در بقاع متبرکه و امام زادگان شاخص استان گیلان از جمله بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) رشت ، امام زادگان و بقاع متبرکه آقا سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه، امام زاده هاشم رشت، بی بی حوریه بندرانزلی، آقا سیدمحمد سیاکلایه لنگرود، امام زاده قاسم و ابراهیم آستارا و امام زاده ابراهیم شفت نیز برگزار شد و امروز هم در تعدادی از امام زادگان شاخص استان در حال برگزاری است.
ویژه برنامه جشن و سرور میلاد امام رضا در شب ولات آن امام توسط هیات های مذهبی با برگزاری مولودی خوانی برگزار شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری جشن های ویژه سالروز ولادت امام رضا (ع) در امام زادگان شاخص استان با استقبال پرشور زائران گفت: سخنرانی و مولودی خوانی از ویژه برنامه های جشن های ویژه میلاد امام مهربانی ها در امام زادگان است.
حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: این برنامه ها با رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین تبیین شخصیت امام رضا (ع) طی شب گذشته در شب ولادت امام رضا (ع) برگزار شد و امروز هم در سالروز ولادت آن امام در حال برگزاری است.
وی با اشاره به برگزاری جشن های ویژه دهه کرامت (فاصله سالروز ولادت حضرت معصومه تا ولادت امام رضا) در امام زادگان شاخص گیلان اظهار داشت: این جشن ها نیز با استقبال و حضور پرشور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد.
از اول ماه ذی القعده سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا یازدهم این ماه سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده و امروز سوم مرداد مصادف با 11 ذی القعده سالروز میلاد امام رضا علیه السلام است.
امام علی بن موسی الرضا علیه السلام هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام است که در یازدهم ذیقعده الحرام سال 148 هجری در مدینه منوره متولد شد و در ماه صفر سال 203 هجری قمری به شهادت رسید.
استان گیلان دارای 941 بقعه متبرکه و امام زاده، سه هزار موقوفه و حدود 20 هزار رقبه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار