رئیس بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد: خیرین با ساخت فضاهای آموزشی سهام بهشت را می‌خرند

بهترین نوع فعالیت سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری برای توسعه منابع و نیروی انسانی کشور است

تهران (پانا) - رئیس بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد معتقد است که اگر کار خیر با آگاهی همراه نباشد نمی‌تواند اثرگذار باشد، او به خیران مدرسه‌ساز توصیه می‌کند که مدارس را اصولی بسازند و باری بر دوش آموزش و پرورش تحمیل نکنند.

کد مطلب: ۸۴۰۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد: خیرین با ساخت فضاهای آموزشی سهام بهشت را می‌خرند

عباس مصلی‌نژاد در آبادان دیده به جهان گشود، تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان مهرگان این شهر به پایان رساند و دوره دبیرستان را در دبیرستان البرز تهران تمام کرد. به گفته خودش، خاطرات بسیار زیبایی از آن مدرسه به یادگار دارد. او دارای مدرک کارشناسی اقتصاد و دو کارشناسی‌ارشد در رشته‌های مهندسی راه و ساختمان و علوم سیاسی است. اما او که دکتری علوم سیاسی هم دارد درباره اقتصاد سیاسی به ویژه در کشورهای جهان سوم سال‌ها پژوهش کرده و صاحب تجربیاتی ارزشمند در این زمینه است.

مصلی‌نژاد که از خیران مدرسه‌ساز بزرگ کشورمان است و در قالب بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد تاکنون 54 مدرسه و واحد آموزشی در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، خراسان رضوی، لرستان و ... احداث و تحویل وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم داده است. در ادامه حرف‌های این خیر مدرسه‌ساز را می‌خوانید:

مدرسه‌سازی و علاقه‌مندی من به این کار خیر مانند نیازم به استفاده از اکسیژن است. همانطور که انسان برای ادامه حیات احتیاج به اکسیژن و فضای تنفسی دارد باید تا زنده است نیز در مسیر خیر فعالیت داشته باشد و به نظر من بهترین نوع فعالیت سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری برای توسعه منابع و نیروی انسانی کشور است.

در مدرسه خیرساز درس خواندم و دوست داشتم ادای دین کنم

حس من به امر مدرسه‌سازی به نوعی ادای دین است چرا که من خود در مدرسه خیرساز البرز تحصیل کرده‌ام و از همان دوران تحصیل و زمانی که دانش‌آموز بودم از خداوند خواستم توانی به من بدهد که بتوانم ادای دین کنم و در آینده مدرسه‌ای شبیه البرز بسازم.

هدف من از انجام امور آموزشی و فرهنگی، ثروت‌اندوزی نیست و ثروت مالی را به ثروت فیزیکی احداث مدرسه و واحدهای آموزشی انتقال داده‌ام که در جهت توسعه نیروی انسانی کارآمد و متعهد باشد و راه‌اندازی بنیاد مصلی‌نژاد از همان ابتدا به عنوان بنیادی غیرسیاسی و غیرتجاری و به صورت عام‌المنفعه انجام شده است. خیرین با ساخت فضاهای آموزشی سهام بهشت را می‌خرند و می‌توانند با ساخت و احداث مدرسه صاحب بخشی از بهشت شوند.

آموزش و پرورش شهروندان جهانی تربیت کند

اما انتظاراتی هم از آموزش و پرورش دارم، انتظار من آن است که آموزش و پرورش شهروندان جهانی تربیت کند، یعنی هر فردی از مدارس ایران فارغ‌التحصیل می‌شود همپا و همرده فارغ‌التحصیلان کشورهای صنعتی باشد.

هدف بنیاد مصلی‌نژاد، بالابردن سطح کمی و کیفی مقاطع مختلف تحصیلی در کشور است. ایجاد امکانات رایگان تحصیلی و رشد و شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و ترویج فضایل اخلاقی و اسلامی از جمله اولویت‌های بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد است و تاکنون حدود 54 پروزه آموزشی را تحویل آموزش و پرورش و آموزش عالی قرار داده‌ایم.

لازمه تاثیرکذاری کار خیر، انجام دادن آن با آگاهی است

اما انجام کار خیر باید یک عمل آگاهانه باشد. زمانی که نیت می‌کنیم کارخیری انجام دهیم باید توام با آگاهی باشد. به عنوان مثال کمک کردن به یک کودک کار که سر چهار راه گلفروشی می‌کند گاهی موجب می‌شود حادثه‌ای روی دهد یا حتی او احساس کند که می‌تواند از این طریق کسب درآمد کند و آینده‌اش با این عمل تحت تاثیر قرار گیرد. بنابراین فقط نیت کار خیر مهم نیست کار خیر باید توام با آگاهی باشد در غیر این صورت نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.

کارخیر مدرسه‌سازی هم همین گونه است زمانی که مدرسه‌ای با زیربنای نامناسب و غیر اصولی ساخته می‌شود پس از مدتی فرسوده می‌شود و نه تنها باری از دوش آموزش و پرورش برنمی‌دارد بلکه می‌تواند بار مالی نیز بر دوش آموزش و پرورش تحمیل کند، چراکه آموزش و پرورش اعتباری برای نگهداری بناهایش ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار