گیلان برای خدمت به 22 هزار زائر خارجی اربعین آماده می شود

رشت(پانا)-رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان گفت: این ستاد در اربعین امسال با همکاری دستگاه های متولی به 22 هزار زائر حسینی در قالب 11 موکب خدمات رسانی خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۴۰۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
گیلان برای خدمت به 22 هزار زائر خارجی اربعین آماده می شود

غلامرضا عباس پور عصر سه شنبه در جسه ستاد اربعین حسینی در فرمانداری آستارا افزود: در مرز مهران و شهرهای نجف و کربلای عراق، موکب راه اندازی و به اسکان زئران و توزیع غذای گرم پرداخته می شود.
وی بیان کرد: امسال ورود 13 هزار زائر خارجی از مرز آستارا به ایران پیش بینی می شود و باید در داخل پایانه مرزی این شهرستان واحدهای عرضه کالاهای مورد نیاز زائران، صرافی و سرویس های بهداشتی دایر شود.
عباس پور ادامه داد: در اربعین سال قبل 158 هزار زائر خارجی از هفت نقطه مرزی وارد ایران شده و در همایش پیاده روی شرکت کرده بودند که سهم مرز آستارا حدود 9 هزار زائر بود.
معاون هماهنگی سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه گفت: برای خدمت بهتر به زائران خارجی اربعین، از ظرفیت شهرستان تالش نیز استفاده خواهد شد و خیران و شهروندان آستارا نیز مشارکت خواهند کرد.
سرهنگ عباس بایرامی افزود: ظرف 10 روز آینده نقاط ضعف و قوت خدمات رسانی به زائران جمع بندی و به ستاد اربعین آستارا ارائه شود تا با تامین منابع انسانی و تجهیزات لازم، مشکلی در این خصوص پیش نیاید.
فریبرز مرادی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز در این جلسه گفت: پایانه مرزی آستارا برای استقبال زائران خارجی آماده است و در سال گذشته برای تجهیز بخش های مختلف آن، یک میلیارد ریال هزینه شد.
فرماندار آستارا نیز بیان کرد: هفت کمیته در ستاد اربعین این شهرستان فعال شده و تامین حداقل 2 پزشک، دارو و اقلام بهداشتی برای پایانه مرزی آستارا جهت خدمت به زائران لازم است و باید برای رونق گردشگری مذهبی، با توزیع دفترچه های راهنما، بقاع متبرکه به زائران معرفی شود.
یونس رنجکش افزود: وضعیت محوطه گمرک و پایانه بار و مسافری آستارا مناسب نیست و با صرف حدود 200 میلیارد ریال اعتبار امکان اصلاح، تجهیز و هوشمند سازی آن وجود دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار