استاندار کردستان:خواسته‌ها و علایق جوانان در برنامه‌ریزى‌هاى اوقات فراغت در نظر گرفته شود

سنندج(پانا)-استاندار کردستان تاکید کرد: در برنامه ریزى ها براى اوقات فراغت جوانان باید خواسته ها و علایق آنها در نظر گرفته شود و کارشناسى لازم روى آن صورت گیرد.

کد مطلب: ۸۴۰۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان:خواسته‌ها و علایق جوانان در برنامه‌ریزى‌هاى اوقات فراغت در نظر گرفته شود

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه ستاد ساماندهى امور جوانان استان، با اذعان به اینکه اکثر برنامه هاى اوقات فراغت براى دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته مى شود، یادآور شد: ما جوانانى داریم که دانش آموز و دانشجو نیستند و حق دارند از این برنامه ها استفاده کنند و از سى دیگر اوقات فراغت را فقط تابستان ندانیم.
وى با تاکید بر لزوم همکارى همه دستگاه ها در راستاى برنامه ریزى و اجراى برنامه ها در حوزه جوانان، خاطرنشان کرد: قرار نیست دستگاه ها بخشى نگرى کنند چرا که بخشى نگرى موجب هدر رفت بخشى از اعتبارات مى شود.
استاندار کردستان با اشاره به اجراى طرح کارورزى که از سوى دولت مطرح و اجرا شده افزود: این طرح فرصت خوبى است که باید روى آن سرمایه گذارى کنیم چون هم آموزش است هم مهارت آموزى هم اوقات فراغت جوانان را پرمى کند و هم به اشتغال جوانان کمک مى کند.
وى در خصوص اعلام این آمار که ٥٨ درصد جوانان دولت را مقصر بحث اشتغال مى دانند، اظهار داشت: این صحیح است اما اینکه همه مسئولیت ها را متوجه دولت بدانیم و خانواده ها همه چیز را به دولت موکول کنند درست نیست خانواده ها هم باید مسؤولیت پذیر باشند اما این نگرش مسؤولیت خانواده ها را کم مى کند و توقعى است که به اشتباه ایجاد شده است.
مرادنیا در بخش دیگرى از این جلسه به کلنگ زنى ٣ طرح بزرگ از حلقه هاى زنجیره فولاد، در شهرستان هاى استان اشاره و خاطرنشان کرد: توقف خام فروشى یکى از خواسته هاى به حق مردم کردستان است که با اجراى این سه پروژه هیچ معدن آهنى در استان خام فروشى نخواهد شد و همه در داخل استان فراورى مى شود.
وى افزود: با توجه به پیگیرى هاى که در حوزه اشتغال و زیرساخت انجام شده، کردستان در مسیر خوبى قرار گرفته و چند پروژه مهم در راستاى توسعه استان و کم شدن بیکارى در استان اتفاق خواهد افتاد که از جمله آنها بحث پتروشیمى است که قرار است در چند شهرستان استان استقرار پیدا کند.
استاندار کردستان در ادامه، کشاورزى را نکته مغفول مانده دربحث اشتغال و اوقات فراغت دانست و تاکید کرد: کشاورزى همیشه موفق عمل کرده و باید در این حوزه هم ورود کند چرا که کردستان یک استان کشاورزى است و ظرفیت هاى خوبى در بخش کشاورزى و آب داریم که مى تواند در استاى تولید و ایجاد اشتغال از آن استفاده کرد.
وى با انتقاد از اینکه امروز جوانان ما اشتغال را فقط در کارمندى مى دانند، افزود: در هیچ جاى دنیا دولت به این گستردگى نیست که دلیل این امر ترغیب و تشویق جوانان به سمت و سوى تولید است و ما هم مى توانیم در بخش کشاورزى درآمدهاى خوبى داشته باشیم.
مرادنیا به اعتبارات اشتغالزاى ٤ درصد مناطق مرزى و ٦ درصد شهرهاى زیر ١٠ هزار نفر که به کردستان تخصیص یافته اشاره و اظهار داشت: این تسهیلات ارزان قیمت فرصتى است که شاید دیگر تکرار نشود اما متاسفانه ما نتوانسته ایم (در جذب آن) درست عمل کنیم که در این خصوص شاید بخشى از تقصیر بر عهده بانک ها باشد اما یکى دیگر از دلایل کم تجربگى متقاضیان است.
وى در پایان ازرسانه ها و صدا و سیما خواست با توجه به ظرفیت هاى استان، جوانان را به سمت گرایش به حوزه کشاورزى ترغیب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار