ضریح مطهر آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) اراک رونمایی شد

اراک(پانا)- در مراسمی از ضریح مطهر آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) مشهد میقان اراک رونمایی شد و فضای روضه این مکان مقدس به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۸۴۰۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ضریح مطهر آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) اراک رونمایی شد

ضریح امامزاده محمد عابد(ع) در شهر اراک و توسط هنرمندان اراکی ساخته شده است.

امامزاده محمدعابد(ع) فرزند حضرت امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا(ع) و آستان مقدسش یکی از بناهای مذهبی و مهم شهرستان اراک است.

22 تیر ماه 93 همزمان با 15 رمضان شبستان های این امامزاده افتتاح و طرح توسعه آن به منظور مقاوم سازی و ایجاد فضای مناسب برای زیارت زائران آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در این مراسم گفت: بقاع متبرکه کانون های اصلی گسترش معارف الهی و در تقویت جایگاه فرهنگی تاثیر گذار هستند.

آیت اله دری نجف آبادی بیان کرد: برنامه ریزی برای اقامه نماز جماعت و برگزاری کلاس های مختلف فرهنگی و آموزشی می تواند گامی در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور باشد.

استاندار مرکزی نیز گفت: وجود بقاع متبرکه در سطح استان مرکزی باعث جذب زائرین و دوستداران خاندان اهل بیت(ع) می شود که این امر نکته مثبتی برای استان بشمار می رود.

سید علی آقازاده افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به عنوان متولی اصلی آستان مقدس امامزادگان باید تمام تلاش خود را بکار گیرد تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار