مددجوی دیروز، مدیر نمونه‌ امروز

گرگان (پانا) - تلاش و همت مددجوی دیروز تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان به ثمر نشست و توانست مدیر آموزش و پروش شهرستان مراوه‌تپه شود.

کد مطلب: ۸۴۰۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مددجوی دیروز، مدیر نمونه‌ امروز

حضرتقلی حاجیلی دوجی مددجوی اهل سنت گلستانی در سال پیروزی انقلاب اسلامی در خانواده‌ای پرجمعیت با ۱۰ فرزند در شهرستان مراوه‌تپه از محروم‌ترین مناطق این استان به دنیا آمد.

ازآنجایی‌که پدر حاجیلی دوجی پیرمردی سال‌خورده بود دیگر دامداری پاسخگوی امرار معاش خانواده عائله‌مند او را نداشت، تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفت تا بتواند با مستمری و کمک‌های این نهاد مشکلات زندگی را هموارتر کند.

حضرتقلی حاجیلی دوجی، مدیر آموزش و پروش شهرستان مراوه تپه گفت: کمیته امداد با ایجاد انگیزه و امید به نیازمندان برای ادامه زندگی، آن‌ها را دلگرم می‌کند تا با حفظ آبرو و عزت خود با پشتیبانی مالی، معنوی و فکری این نهاد فعالیت کنند.

این مددجوی دیروز گلستانی با اشاره به اینکه کمیته امداد حامی و سرپرست، مددجویان است افزود: کمیته امداد برای خانواده‌هایی که توانایی مالی ندارند، نقطه اتکا و اطمینانی است که بدون منت کسی و در سایه امنیت مالی و معنوی، بنیان خانواده خود را حفظ کنند.

حضرتقلی حاجیلی دوجی از مدیران جوان شهرستان مراوه‌تپه عنوان کرد: سال ۱۳۷۱ به‌عنوان اولین گروه ریاضی و فیزیک منطقه محروم مراوه‌تپه تحصیلاتم را در این رشته آغاز کرده و در سال ۱۳۷۵ با کسب رتبه ۴۹۳ کنکور سراسری در رشته دبیری فیزیک دانشگاه دولتی امام خمینی (ره) قزوین قبول شدم.

وی بابیان اینکه سال ۱۳۸۵ در رشته مهندس عمران و در سال ۱۳۹۴ در رشته ادبیات فارسی مقطع کارشناسی ارشد قبول شدم افزود: پس از اتمام تحصیل به‌عنوان دبیر فیزیک مدرسه امام خمینی (ره) که تحصیلم را ازآنجا شروع کرده بودم شروع به تدریس کرده و بعد از مدتی، معاون آموزش‌وپرورش و هم‌اکنون به مدت سه سال، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان مراوه‌تپه مشغول به کار هستم.

حاجیلی دوجی که هم‌اکنون از حامیان ایتام گلستانی است، در حوزه آموزش‌وپرورش هم تلاش کرده با ارائه خدمات رایگان کلاس‌های فوق‌برنامه و پرداخت شهریه خوابگاه و اعزام رایگان به اردو مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گامی مؤثر برای کمک به نیازمندان بردارد.

این مددجوی دیروز و مدیر نمونه امروز، هرگز گذشته خود و خدمات کمیته امداد را از یاد نبرده و از کمک‌های این نهاد برای خرید مسکن و رهایی از خانه کاه‌گلی روستا، پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه، کمک‌هزینه تحصیلی، تسهیلات اشتغال‌زایی برای خرید دام به پدر دامدار خود به نیکی یاد می‌کند زیرا با تمام وجود تأثیرات این خدمات را در آرامش خانواده خود لمس کرده است.

حاجیلی دوجی، مدیر آموزش و پروش شهرستان مراوه‌تپه با اشاره به کسب تحصیلات عالیه افراد خانواده خود گفت: خداروشکر با تلاش و پشتکار و کمک‌هزینه‌های تحصیلی کمیته امداد، چهار فرزند خانواده دارای مدرک کارشناسی و بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد هستم.

کمیته امداد استان گلستان دارای بیش از ۹ هزار دانش‌آموز و هزار و ۳۱۰ دانشجو تحت حمایت دارد.

استان گلستان دارای ۸۸۵ دانشجو مقطع کارشناسی و ۲۸۰ دانشجو کاردانی،۱۱۴ دانشجو مقطع کارشناسی ارشد و ۱۹ دانشجو در مقطع دکترا تحت حمایت کمیته امداد است.

پنج سرفصل کمک هزینه تحصیلی کمیته امداد به مددجویان دانش‌آموز شامل کمک‌هزینه تأمین نوشت‌افزار، کتب درسی، پوشاک و ایاب و ذهاب، کمک‌هزینه بنیه تحصیلی (کلاس تقویتی)، کمک‌هزینه راهیابی به دانشگاه (کلاس‌های کنکور)، کمک‌هزینه خوابگاه و مشاوره و هدایت تحصیلی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای است و کمک‌هزینه تحصیلی دانشگاه‌های دولتی و فنی و حرفه‌ای روزانه و کمک‌هزینه شهریه دانشگاه‌های غیردولتی نیز دو سرفصل کمک‌هزینه تحصیلی کمیته امداد به مددجویان دانشجو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار