مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه: نباید دانش‌آموزان به‌ دلیل وضع مادی از تحصیل باز بمانند

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نباید هیچ دانش‌آموزی به دلیل وضع اقتصادی و مادی خانواده خود از تحصیل باز بماند و هر گونه هزینه در جهت ارتقای سطح آموزش به نحوی سرمایه‌گذاری در ساخت آینده‌ای بهتر است.

کد مطلب: ۸۴۰۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه: نباید دانش‌آموزان به‌ دلیل وضع مادی از تحصیل باز بمانند

نشست هم‌اندیشی به‌منظور برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی98-97، ارائه سیاست‌ها و راهکارهای لازم، با حضور مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان و مدیران آموزش و پرورش مناطق در محل سالن جلسات خانه معلم برگزار شد.

درابتدای این نشست مجید یزدان‌پناه ضمن تقدیر از عملکرد مدیران مناطق تابعه، به کلام رهبر انقلاب در خصوص خدمت‌رسانی و پاسخگویی به مردم اشاره کرد و یکی ازمهم‌ترین اولویت‌های آموزش و پرورش را مدارا کردن با مردم دانست و از مدیران خواست نسبت به این امر مهم نهایت سعی و تلاش خویش را بکار گیرند و در تعامل و پاسخگویی شفاف با ارباب رجوع تلاش کنند.

مجید یزدان پناه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به تئوری «پنجره های شکسته» در علم مدیریت، به اهمیت رعایت اصول مدیریتی مدرن و بروز اشاره کرد و از مدیران خواست تا با زیرمجموعه‌های خود رابطه تعاملی داشته باشند، وی معلم، دانش‌آموز و کلاس را از اصلی‌ترین ارکان آموزش و پرورش دانست و معلمان را ستون آموزش و پرورش و پیشگامان مبارزه با جهل و نادانی و تربیت‌کنندگان و آموزش دهندگان صددرصد جمعیت فردای جامعه دانست که در صف اول جهل ستیزی و خرد ورزی جانفشانی می‌کنند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: اولویت اول، دوم و آخر در آموزش و پرورش معلم است که این مساله مهم در ساماندهی نیروی انسانی باید با تدبیر مورد توجه جدی قرار گیرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فشارهای خارجی برای از بین بردن روحیه امید، نشاط و تلاش در بین مردم ، از مدیران مناطق خواست در ایجاد و حفظ روحیه شادابی و نشاط در مدارس تلاش کنند و شادابی و نشاط را نیاز امروز جامعه دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه دانش‌آموزان را امیدهای فردای این مرزو بوم دانست و گفت: نباید هیچ دانش‌آموزی به دلیل وضع اقتصادی و مادی خانواده خود از تحصیل باز بماند و هر گونه هزینه در جهت ارتقای سطح آموزش به نحوی سرمایه‌گذاری در ساخت آینده‌ای بهتر است. آینده‌ای که همین درصد کم دانش‌آموزان تشکیل دهنده کل بافت جمعیتی آن خواهد بود.

وی در پایان ضمن تاکید بر برنامه‌ریزی درست و صحیح از مدیران آموزش و پرورش مناطق خواست در اجرای دقیق شیوه‌نامه ساماندهی سال تحصیلی 97/98 نهایت سعی خود را بکار گیرند و اظهار امیدواری کرد در مهر هیچ کلاسی بدون معلم نماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار