مخالفت دادستانی با مرخصی استعلاجی بقایی

تهران (پانا) - وکیل مدافع حمید بقایی گفت: برای چندمین بار موکلم درخواست مرخصی استعلاجی کرده اما با مخالفت دادستانی تهران مواجه شده است.

کد مطلب: ۸۴۰۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مخالفت دادستانی با مرخصی استعلاجی بقایی

مهران عبدالله پور عصر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا درباره برخی اخبار منتشر شده در روز جاری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مبنی بر فوت حمید بقایی اظهار داشت: اخبار منتشر شده در خصوص فوت موکلم به هیچ وجه صحت ندارد اما وی همچنان در اعتصاب خشک به سر می برد و وضعیت جسمی خوبی ندارد.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا موکلش درخواست مرخصی کرده است یا خیر گفت: بقایی بارها درخواست مرخصی استعلاجی کرده اما با مخالفت دادستانی تهران مواجه شده است.

به گفته وی، بر اساس نظر پزشکان، بافت های بدن بقایی آسیب دیده و به یک ماه مرخصی استعلاجی نیاز دارد و باید تحت درمان باشد.
عبدالله پور درباره درخواست اعاده دادرسی مجدد نیز اظهار داشت: هنوز برای درخواست اعاده دادرسی جدید به دیوان عالی کشور، اقدامی نکرده ایم.

18 خرداد سال 94 بود که حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، با شکایت دولت یازدهم به دادسرا احضار و بازداشت شد و در نهایت شش ماه بعد یعنی در تاریخ 28 دی 94، با صدور قرار تامین مناسب از زندان آزاد شد.

بر اساس آنچه سخنگوی قوه‌قضاییه در یکی از جلسات نشست‌ خبری هفتگی خود اعلام کرده، تصرف غیرمجاز، تبانی با معاملات غیردولتی، اختلاس و برخی موارد مالی از جمله اتهامات بقایی در این پرونده است.

بقایی شش ماه پس از آزادی از زندان، به خاطر بی توجهی به احضاریه‌های مکرر دادسرا، خرداد 96 بار دیگر بازداشت و چند روز بعد با تودیع وثیقه 20 میلیارد تومانی از زندان آزاد شد. او پس از آزادی از زندان، ادعاهایی را در مورد وضعیت برخی زندانیان مطرح کرد؛ ادعاهایی که بنابر اعلام عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران دروغ بوده و نهایتاً به تشکیل پرونده جدید برای بقایی منجر شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات بقایی، مهر سال گذشته برگزار شد تا اینکه اواخر آبان 96 دادگاه مبادرت به صدور حکم کرد و او را جمعاً به 63 سال حبس محکوم کرد؛ حبسی که بر اساس ماده 134 قانون مجازات اسلامی، اشد آن یعنی 15 سال اجرا می‌شود.

بقایی پس از قطعیت یافتن حکم خود، از دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی کرد و تنها راه پایان دادن به اعتصاب غذایش را «رسیدگی عادلانه به پرونده و موافقت مقامات قضایی با اعاده دادرسی و برگزاری دادگاه علنی» عنوان می‌کرد.

درخواست اعاده دادرسی بقایی در شعبه 40 دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً شعبه مزبور پس از مطالعه پرونده، درخواست بقایی را برای اعاده دادرسی نپذیرفت و رد کرد.

اواسط خرداد امسال، حمید بقایی 6 روز به مرخصی آمد و سپس به زندان بازگشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار