استاندار فارس:

تشکیل یک کارگروه جوان، اثر گذاری بیشتر در پهنه ازدواج جوانان دارد

شیراز(پانا) – استاندار فارس، ازدواج و تشکیل خانواده برای جوانان را عاملی مهم برای دور کردن آن ها از آسیب های اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۸۳۹۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل یک کارگروه جوان، اثر گذاری بیشتر در پهنه ازدواج جوانان دارد

اسماعیل تبادار، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان فارس با اشاره به سخن پیامبر(ص) که می فرمایند ازدواج، سنت من است و هر کس از این سنت پیروی نکند از من نیست، اظهار داشت: این سخن پیامبر برای ابعاد مختلف اجتماعی صدق می کند، به عنوان مثال، زوجی که ازدواج می کنند با تغییراتی که در طرفین ایجاد می شود، آن ها را از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه دور می کند.

وی با بیان این که ایجاد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج، از الزامات تبلیغ به ازدواج و پایداری این موضوع است، عنوان کرد: مخاطراتی مانند ازدواج سفید و... وجود دارد که باعث بی تکلفی جوانان شده است، همچنین بیکاری نیز یکی از مولفه های پرهیز از ازدواج است.

وی با بیان این که آسیب شناسی این موضوع که چرا جوانان حاضر به ازدواج نیستند و یا ازدواجشان منجر به طلاق می شود کار آن چنان دشواری نیست، تصریح کرد: اگر یک جامعه شناس یا متخصص در این امر، می تواندیک جامعه آماری از این افراد را جمع کنند و از آن ها دلیل ازدواج نکردن یا طلاقشان را بپرسند، که این موضوع باعث می شود تا بسیاری از موارد و مشکلات را در یابیم.

استاندار فارس ادامه داد: اگر یک کارگروه جوان که به این موضوع تقید داشته باشد، تشکیل شود، اثر گذاری بیشتری در پهنه تبلیغ و ماندگاری این امر دارد، که می تواند افراد را به سمت ازدواج و پایداری زندگی تشویق کند.

تبادار با اشاره به اینکه تمام اولیا و اوصیا بر انجام شدن کار خیر در خفا تاکید دارند، گفت: ما باید سعی کنیم تا در خفا افراد نیازمند را شناسایی کنیم، و به آن ها کمک کنیم و این کار ها را در جنبه تبلیغاتی به کار نبریم، و نگاه ما باید به سمت رفع آسیب های اجتماعی باشد، نه تبلیغ این گونه موارد.

وی بی توجهی به نیاز های مردم را، دلیل از بین رفتن کرامت آنها می شود، افزود: ما باید به فکر حفظ کرامت و آبروی مردم باشیم، و بی توجهی به این قبیل مسائل مانند ازدواج جوانان در واقع بی توجهی به کرامت مردم است.

این مقام استانی سلامت جامعه را در راستای سلامت خانواده دانست، و تاکید کرد: اگر خانواده ای سالم ایجاد شود، به تبع این موضوع، تزریق سلامت در جامعه را به دنبال دارد.

استاندار فارس بیان داشت: اگر جوانان احساس صاحب داشتن کنند و بدانند که مسئولین، به فکر مشکلات آن ها هستند امید به آینده پیدا می کنند.

تبادار در پایان گفت: اگر در راستای این اهداف حداقل ها را در دستور کار خود قرار دهیم، و در آینده احساس کنیم که در ابعاد مختلف بحث ازدواج بهتر از دیروز و امروز شده ایم، این همان حاصل این جلسات است.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار