در گفت وگو با پانا:‌

رئیس اتحادیه طلا و جواهر: تقاضای خرید شمش و طلای آب شده از خرید سکه پیشی گرفت

تهران (پانا) – رئیس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید تقاضای خرید از سکه به سمت شمش طلا و طلای آب‌شده منتقل شده است به این دلیل که بهای سکه حباب دارد و قیمت واقعی نیست و از سوی دیگر به طلای آب شده مالیات برارزش افزوده و اجرت تعلق نمی‌گیرد به همین دلیل تمایل خریداران به سمت آن رفته است.

کد مطلب: ۸۳۹۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر:  تقاضای خرید شمش و طلای آب شده از خرید سکه پیشی گرفت

محمد کشتی‌‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با بیان اینکه نرخ سکه حدود 700 هزار تومان حباب دارد، افزود:‌ وضعیت معاملات سکه در بازار به گونه‌ای است که نوسان شدید دارد و نرخ‌ها حتی تا 20 بار در طول یک روز کاری با افزایش یا کاهش همراه می‌شود.

کشتی‌آرای اظهار کرد:‌ به طور مثال در معاملات روز سه‌شنبه (روز گذشته) در ساعت‌های ابتدایی روز قیمت‌ها کاهشی بود اما پس از آن بارها افزایشی شد و در پایان معاملات روز با رکوردی جدید به سه میلیون و 480 هزار تومان رسید درحالی که کاهش قیمت آن تا زیر یک میلیون و 340 هزار تومان نیز ثبت شده بود.

وی اضافه کرد:‌ همچنین در معاملات روز سه‌شنبه قیمت نیم سکه نیز با افزایش همراه بود و به یک میلیون و 856 هزار تومان رسید. سکه یک گرمی نیز 461 هزار تومان شد و گرم طلای 18 عیار نیز 277 هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

ثبات نرخ انس در بازار جهانی

رئیس اتحادیه طلا وجواهر عنوان کرد:‌ تنش لفظی و بگو و مگوهای سیاسی تاثیر مستقیمی بر روی نرخ ارز دارد و التهاب قیمتی ارز بلافاصله بر روی قیمت سکه و طلا تاثیر می‌گذارد. در کشور ما نرخ دلار مهمترین فاکتور در تعیین قیمت طلا و سکه شده است و این درحالی است که نوسان نرخ اونس در بازار جهانی این روزها کمتر از 5 دلار است.

وی اضافه کرد:‌ تاثیرافزایش قیمت جهانی طلا بر بازار داخلی صفر است و تا زمانی که بازار ارز در کشور به ثبات نرسد از تعادلبخشی در بازار سکه و طلا هم خبری نخواهد بود.

کشتی‌آرای گفت : محدودیت‌های واگذاری ارز موجب شده است تا متقاضیان به بازار غیر رسمی و یا بازار ثانویه برای تامین ارز مراجعه کنند که بحث عرضه و تقاضا درآن مطرح است و فروشنده تعیین کننده قیمت است. نرخی که در این بازار تعیین می‌شود مبنای ارزش دلار شده است که ممکن است چندان واقعی نباشد.

سکه‌های پیش فروشی به بازار نیامد

رئیس اتحادیه طلا وجواهر تاکید کرد :‌هیچ یک از سکه‌های خریداری شده وارد بازار نشده است و این درحالی است که انتظار می‌رفت بخشی از سکه‌های خریداری شده به بازار عرضه شود اما چون این اتفاق حاصل نشده است، شاهد کاهش قیمت و ارام شدن بازار هم نیستیم.

وی تصریح کرد:‌ تصمیم‌های ارزی به طور مرتب درحال تغییر است و تا زمانی که ارامش روانی به مردم داده نشود، تبدیل پول به سکه ، ارز یا خودرو و سایر کالاها انجام خواهد شد. بنابراین دولتمردان بایدبه مردم اطمینان خاطر دهند تا بازارهای کالایی و سرمایه‌ای نیز در سایه این اطمینان به آرامش برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار