در صحن شورای شهر تهران مطرح شد

مدیرعامل آبفای استان تهران: تهران بعد از سیستان و بلوچستان بدترین وضع را در ذخایر آبی دارد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران می‌گوید تهران بعد از سیستان و بلوچستان بدترین شرایط را در زمینه ذخایر آبی دارد.

کد مطلب: ۸۳۹۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل آبفای استان تهران: تهران بعد از سیستان و بلوچستان بدترین وضع را در ذخایر آبی دارد

محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، امروز در هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب با اشاره به معضلات تهران در خصوص تامین آب آشامیدنی گفت:‌ تهران با توجه به جمعیت خود در سرانه‌های آب تجدیدشونده شرایط بسیار نامناسبی دارد و این سرانه در استان تهران بسیار پایین بوده و پس از استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

بختیاری با بیان اینکه میانگین بارندگی در جهان 750 مترمکعب است، افزود: این رقم در ایران به 251 متر مکعب می‌رسد یعنی استان تهران از نظر میانگین‌های جهانی نیز در رتبه پایینی قرار دارد.

وی افزود: تهران از پنج سد کرج، طالقان، لار، لتیان و ماملو آب تامین می‌کند اما به علت کمبود بارش در سال جاری با کمبود منابع آبی در این پنج سد مواجه شده‌ایم و اگر بارندگی‌های اردیبهشت ماه نبود مجبور می‌شدیم آب را جیره‌بندی کنیم.

بختیاری با بیان اینکه کشور ما در زمینه مصرف آب در رتبه‌های نخستین قرار داد، افزود: ما حتی از کشورهای پرآب هم بیشتر آب مصرف می‌کنیم. بهای تمام شده هر مترمکعب آب 2500 تومان است و ما فقط یک چهارم این قیمت را از مردم دریافت می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار