وزیر جهادکشاورزی:‌ شبکه‌های نوین آبیاری با بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتالی هوشمند می‌شوند

تهران (پانا) - وزیر جهادکشاورزی از هوشمند‌سازی شبکه‌های نوین آبیاری با بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتالی خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۹۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر جهادکشاورزی:‌  شبکه‌های نوین آبیاری با بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتالی هوشمند می‌شوند

به گزارش صداوسیما، محمود حجتی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه محدودیت منابع آب گلوگاه توسعه کشاورزی است افزود: هوشمندسازی شبکه‌های نوین آبیاری از جمله تحت فشار و قطره‌ای با استفاده از دانش و تجربه پیشرفته بومی در زمینه دیجیتال از جمله محورهای اساسی همکاری در تفاهم‌نامه مشترک دو وزارتخانه است.
وی گفت: با استفاده از ابزار هوشمند میزان رطوبت خاک و نیاز آبی گیاه تعیین می‌شود و آبیاری براساس این اطلاعات انجام خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: در روش هوشمندسازی شبکه‌های نوین آبیاری میزان مصرف آب تا 35 درصد کاهش می‌یابد.
حجتی همچنین از کاربرد فناوری فضایی در مدیریت تولید محصول خبرداد و گفت: در این تفاهم‌نامه قرار است نوع کشت و میزان تولید هر محصول با استفاده از اطلاعات فناوری فضایی تعیین شود با این روش بازار محصولاتی مانند سیب‌زمینی و پیاز مدیریت می‌شود و دیگر شاهد کاهش یا افزایش این گروه از محصولات و نوسان‌های قیمتی نخواهیم بود.
وی افزود: ساماندهی شبکه توزیع محصولات کشاورزی از مهمترین اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی است و از جمله چالش‌های پیش روی کشاورزان و مصرف‌کنندگان است، استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ایجاد شبکه‌های مجازی توزیع کالا شاهد رونق فضای کسب و کار و کاهش فاصله تولید تا مصرف خواهیم بود.
وزیرجهادکشاورزی برندسازی را از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه دانست و گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان موادغذایی می‌توانند با استفاده از شبکه‌های فضای مجازی و بهره‌گیری از دانش دیجیتال محصولات خود را با برند مشخص به بازار به ویژه بازارهای صادراتی عرضه کنند.
حجتی همچنین در پایان مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره کاربرد فناوری‌های نوین در اجرای الگوی کشت افزود: فناوری‌های دیجیتالی و فناوری‌های فضایی امکان انتخاب نوع محصول و نوع کشت را در مناطق مختلف کشور فراهم می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار