در گفت و گو با پانا

فرمان فتحعلیان: امروز به جای اینکه ترانه‌ها گوش ما را تکان دهد کمر را می‌جنباند

صدای نازک برخی از خوانندگان مرد جایگزین صدای بانوان شده است

تهران (پانا) – فرمان فتحعلیان، خواننده موسیقی پاپ کشور، معتقد است، فضای موسیقی کشور امروز به شکلی شده است که موسیقی جدی کمتر شنیده می شودو ترانه‌ها به جای اینکه گوش را تکان دهد کمرها را می‌جنباند.

کد مطلب: ۸۳۹۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فرمان فتحعلیان: امروز به جای اینکه ترانه‌ها گوش ما را تکان دهد کمر را می‌جنباند

فتحعلیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا با اشاره به تغییر فضای موسیقی کشور گفت: موسیقی‌ای که اکنون به گوش می‌رسد فضای موسیقی کشور را تغییر داده است. به نظرم با اتفاقاتی که در موسیقی کشور می‌بینیم همین اندازه موسیقی برای جامعه امروز کافی است؛ امروز موسیقی جدی به حاشیه رفته است و جای آن را موسیقی‌های ماشینی گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی به دنبال این موضوع هستند که گوش مردم به صداهای نازک مردانه که شبیه زنان است عادت دهند تا خلاء صدای بانوان در جامعه دیده نشود.

این خواننده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتقاد یا تعریفش از وضع موجود موسیقی کشور سبب اتفاقهای جدید در موسیقی نمی‌شود، اظهار کرد: موافق و مخالف بودن من تنها به تعداد دوستان و دشمنان من اضافه می‌کند و کسی به سخنان ما گوش نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: روند موسیقی فعلی در کشور مهندسی و از گذشته روی آن برنامه‌ریزی شده است. این موسیقی یک روزه به اینجا نرسیده است اما امروز تفکر در ترانه دیده نمی‌شود.

فتحعلیان در بخش دیگری از سخنان خود درباره حضور تهیه‌کنندگان موسیقی جدید اظهار کرد: امروز جوانانی که پدرشان مسئول و مدیر بخش‌های مهم هستند وارد موسیقی شده‌اند، این آقازاده‌ها با پولهای باد آورده در تهران و شهرستان کنسرت می‌گذارند.

وی یادآور شد: جوانانی از این دست یک میلیارد در جیبش می‌گذارد و تصور می‌کنند موسیقی بنگاه شادمانی است و باید در این بنگاه معاملات هنری کنند. آنها هنر موسیقی را با مارکت و بازار اشتباه گرفته‌اند.

فتحعلیان افزود: همدوره های من در نشست‌های خصوصی به من می گویند ما درس خوانده‌ایم در بدترین وضع موسیقی زحمت کشیده‌ایم اما خوانندگان جوانی وارد موسیقی می‌شوند که شاید تنها یک یا دو سال کنسرت می‌گذارند،با یک آلبوم از موسیقی خداحافظی می‌کنند و سراغ شغل‌هایی چون مدیریت کافی شاپ و ... می‌روند.

وی در ادامه به کم کار شدنش اشاره کرد و گفت: هیچ مسئولی و مدیری ما را کم‌کار نکرد آنها هیچ گاه نمی‌آیند بگویند فتحلیان خانه‌نشین شود یا در کنسرت بالا و پایین بپرد این فضا را تهیه‌کنندگان موسیقی و شرکت‌های فرهنگی به‌وجود آورده‌اند.

فتحعلیان اضافه کرد: امروز به جای اینکه ترانه‌ها گوش ما را تکان دهد کمر را می جنبانند. برخی از تهیه‌کنندگان موسیقی که به دنبال ما می‌آیند از من می‌خواهند که در کنسرت‌ها بالا و پایین بپرم و از فضای سنگین موسیقی خارج شوم. آنان دلال موسیقی هستند و من به هیچ عنوان نمی‌توانم با آنها کار کنم.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: جوانی سه سال پیش آمد با من قرار داد 3 میلیاردی برای کنسرت‌های یک سال ببندد اما او نمی‌دانست که من از سال 71 روی صحنه رفته‌ام و از من تقاضاهای جالبی داشت و ای کاش من از وی سؤال می‌کردم جوان پدر تو کیست که می‌خواهی با شخصی قرارداد ببندی که کار او را اصلاً گوش نکردی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار