صادرات لبنیات شاهین‌دژ به عراق آغاز شد

ارومیه (پانا)- فرماندار شاهین‌دژ گفت: با حل مشکلات مالی و خارج‌کردن واحدهای تولیدی این شهر از رکود، صادرات لبنیات شاهین‌دژ به عراق آغاز شد.

کد مطلب: ۸۳۹۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
صادرات لبنیات شاهین‌دژ به عراق آغاز شد

حسین عباسی فرماندار شاهین‌دژ با توضیح آخرین وضعیت واحدهای تولیدی شهرستان شاهین‌دژ اظهار داشت: در شاهین‌دژ 64 واحد تولیدی دارای پروانه وجود دارد که 44 واحد از آن فعال است و نیز 10 واحد تولیدی فاقد پروانه وجود دارد که تعدادی از آن‍ها هم فعال و تعدادی هم در حالت رکود قرار دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای احیای دوباره واحدهای صنعتی راکد بیان کرد: اکثر واحدهای تولیدی بعد از هدفمندی یارانه‌ها دچار مشکل شدند که برای حل مشکلات آن‍ها در طول 4 سال اخیر جلسات متعدد کارگروه رفع موانع تولید که جزو برنامه‌های دولت بود برگزار شده و نتیجه این شده است که اکثر واحدهای فعال کنونی دوباره راه‌اندازی شده‌اند.

فرماندار شاهین دژ افزود: واحدهایی که توان تأمین ضمانت اجرایی برای گرفتن وام را داشتند به کارگروه رفع موانع تولید استان معرفی شده و توانستند وام بگیرند که هم اکنون در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

وی با انتقاد از سوء مدیریت واحدهای تولیدی راکد تصریح کرد: برخی واحدهای تولیدی به‌دلیل سوء‌مدیریت در حال رکود قرار دارند برای مثال واحدی را بدون مطالعه و بررسی تأسیس کرده‌اند و یا اینکه تعداد واحدهای مشابه همچون قندریزی زیاد است چرا‌که شاهین دژ کشش چهار یا پنج کارخانه قندریزی را ندارد و یا اینکه دچار بدهی‌های کلانی هستند که توان پس دادن آن را ندارند.

عباسی با ابراز رضایت از روند صادرات از شهر شاهین دژ گفت: برخی واحدهای تولیدی محصولات خود را به شمال عراق صادر می‌کنند که از آن جمله می‌توان به محصولات لبنیاتی اشاره کرد.

وی با تشریح شرایط کارخانه تصفیه نیشکر هم اظهار داشت: این واحد تولیدی در نوع خود بزرگ‌ترین کارخانه شمال غرب کشور است و محصول مورد نیاز آذربایجان غربی و شرقی را تأمین کرده و توان صادرات را هم دارد.

فرماندار شاهین دژ بیان کرد: کارخانه تصفیه نیشکر با 90 میلیارد تومان هزینه که قسمت عمده‌ای از آن توسط بخش خصوصی تأمین شده و 32 میلیارد تومان هم وام به آن تعلق گرفته است که با ظرفیت اشتغال 150 نفر راه‌اندازی شده است که در صورت تکمیل توان اشتغال 480 نفر را دارد و در حال حاضر محصول مورد نیاز آذربایجان شرقی و غربی را تأمین می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار