نشست کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان دومین نشست کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان در سال 97 برگزار شد .

کد مطلب: ۸۳۹۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
نشست کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان کردستان  برگزار شد

در این نشست که صبح دیروز برگزار شد عوامل ایجاد انگیزه در بی سوادان برای جذب و مشارکت آنان در کلاس های سواد آموزی ، راه کار های تقویت بنیه علمی و شیوه تدریس آموزش دهندگان در کارگاه های توجیهی و راه کار های جذب اولیای بی سواد در دوره های سواد آموزی مورد بررسی قرار گرفت و پیرامون آنها بحث و تبادل نظر شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست سواد آموزی را یکی از شاخص های اولویت دار استان در سال 97 عنوان و بر پیگیری برنامه های این حوزه از طریق مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان و مدیران مدارس تاکید کرد .

وی با اشاره به آغاز ثبت نام دوره های مختلف سواد آموزی در سال 97 ، زمان ثبت نام دانش آموزان را فرصتی مناسب برای شناسایی و جذب بی سوادان به ویژه اولیای بی سواد دانست و گفت : باید از پتانسیل های در اختیار برای پیشبرد امور و ترغیب مسئولین و دست اندرکاران به منظور انجام به موقع فعالیت ها استفاده کرد .

در ابتدای این نشست صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی و سرپرست معاونت سواد آموزی استان گزارشی از اقدامات و فعالیت های این حوزه ارائه کرد و از کسب رتبه برتر استان در ارزیابی شاخص های سواد آموزی در سطح کشور خبر داد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 7 مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در استان فعالیت دارد ، از راه اندازی تعداد 10 مرکز یادگیری محلی سواد آموزی جدید به صورت غیر دولتی در سطح شهرستانها و مناطق خبر داد و گفت : یکی از برنامه های حوزه سواد آموزی توسعه این مراکز و پوشش سواد آموزان و آموزش مهارت های مختلف به آنان در قالب فعالیت های مراکز یادگیری محلی است .

صدیقه عبدالهی با اشاره به فعالیت های این معاونت در بخش های مختلف و ضرورت تلاش برای تحقق اهداف ، بر پیگیری برنامه های خواندن با خانواده و حلقه های کتابخوانی تاکید کرد .

سرپرست معاونت سواد آموزی استان در ادامه با اشاره به آغاز ثبت نام بی سوادان دوره سواد آموزی از یکم تیرماه در سطح استان گفت : با توجه به اینکه تا دیماه 97 فرصت ثبت نام وجود دارد اما باید از فرصت در اختیار برای ترغیب و تشویق بی سوادان برای ثبت نام با بکارگیری راه کارهای لازم تلاش کرد .

وی هم چنین گزارشی از برگزاری دوره های آموزشی ICDI برای سواد آموزان ارائه کرد و بیان اینکه هدف گذاری این بخش در سال 96 به صورت 100 درصد محقق شده است، گفت : بر اساس توافق نامه سال جاری 400 نفر از سواد آموزان استان تحت پوشش آموزش ICDL قرار خواهند گرفت .

عبدالهی در پایان گفت : تفاهم نامه شاخص های عملکردی حوزه سواد آموزی استان در سال 97 با شهرستانها و مناطق در حال تدوین است که بعد از نهایی شدن به شهرستانها و مناطق ابلاغ خواهد شد تا بر اساس آن کلیه فعالیت ها پیگیری و ضمن نظارت ، ارزیابی لازم صورت گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار