در صحن علنی مجلس

ابتکار: آمار کودک‌آزاری و سوء استفاده از کودکان در کشور نگران‌کننده است

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری آمار سوء استفاده از کودکان و کودک‌آزاری در کشور را نگران‌کننده خواند.

کد مطلب: ۸۳۹۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: آمار کودک‌آزاری و سوء استفاده از کودکان در کشور نگران‌کننده است

معصومه ابتکار با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان دفاع از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان با تأکید بر لزوم تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «این لایحه‌ای قضایی است و از طرف حوزه قضائیه به مجلس شورای اسلامی آمده و به‌طور کلی لایحه‌ای مترقی است بنابراین دولت به‌طور کامل از آن حمایت می‌کند البته ممکن است در برخی از موارد نیاز به اصلاح باشد.»

او ادامه داد‌: «موضوع کودکان برای ایران از مسائل مبنایی و مهم است بنابراین باید به‌طور جامع به آن بپردازیم. یکی از مزیت‌های این لایحه داشتن نگاهی جامع به موضوع کودک‌آزاری است. امروز در کشور آمار نگران‌کننده‌ای از کودک‌آزاری و سوء استفاده از کودکان وجود دارد. حتماً نیازمند قانونی قوی و بازدارنده هستیم.»

معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهوری متذکر شد: «لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، افراد 18 سال به پایین را در نظر می‌گیرد هرچند که در این مسیر مسائل شرعی را نیز مدنظر قرار می‌دهد.»

ابتکار تأکید کرد: «بر اساس این لایحه قوه قضائیه مکلف می‌شود که مراکزی استانی را تشکیل دهد و وظایف همه دستگاه‌های دولتی حتی سازمان زندان‌ها و صدا و سیما نیز در این لایحه تعریف شده است.»

او در پایان آگاهی‌بخشی درباره حقوق کودکان را امری بسیار مهم دانست و خواستار توجه ویژه مجلس به لایحه مذکور شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار