مدیر صنایع کشاورزی البرز: ایجاد ارزش افزوده و افزایش تولید با توسعه صنایع تبدیلی محقق می‌شود

کرج (پانا) - مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی می‌تواند تحقق امنیت غذایی را به‌دنبال داشته باشد.

کد مطلب: ۸۳۹۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر صنایع کشاورزی البرز: ایجاد ارزش افزوده و افزایش تولید با توسعه صنایع تبدیلی محقق می‌شود

فردوس رحیمی‌نسب، مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: نتایج مطالعات گوناگون در کشورهای توسعه‌یافته و در حال‌توسعه نشان می‌دهد که ایجاد توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به‌ویژه صنایع غذایی در قطب‌های تولید می‌تواند با تکمیل زنجیره تولید محصولات فرآوری کشاورزی موجب ارتقاء سطح بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد بهره برداران و کاهش هزینه‌ها و تولید و در نتیجه توسعه بخش کشاورزی و تحقق امنیت غذایی را بدنبال داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا و در جهت پیشبرد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان البرزدر سه ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۸ فقره جواز تاسیس و ۲ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه ثابت ۴۵۲ میلیارد ریال و ظرفیت اسمی جواز تاسیس ۲۵ هزار تن و ظرفیت پروانه بهره برداری ۸۲ هزار تن و جذب مواد خام در جواز تاسیس صادره به ظرفیت ۳۴ هزار تن و جذب مواد خام برای ۲ واحد پروانه بهره برداری با ظرفیت ۱۱۱ هزار تن اقدام گردیده است.

رحیمی نسب اظهار داشت: اولویت طرح های صنایع تبدیلی استان البرز در سال ۹۷ شامل: تبدیل و فرآوری ضایعات کشتارگاهی - فرآوری و قطعه بندی و بسته بندی و انجماد گوشت قرمز و سفید- فرآوری و بسته بندی تخم مرغ - غذاهای آماده و نیمه آماده و توسعه و تکمیل زنجیره تولید صنعت طیور با هماهنگی کارگروه زنجیره تولید و ... جهت پیشبرد کاری پروژه های صنایع تبدیلی و غذایی بوده و درمباحث اقتصاد مقاومتی نیز افزایش جذب مواد خام- کاهش ضایعات و اشتغالزایی در استان البرز در سال ۹۷ مد نظر میباشد

وی عنوان نمود: در استان البرز در سال ۹۷سهم افزایش جذب مواد خام ۸۹۵۶۷ تن و سهم کاهش ضایعات ۸۹۵۶ تن و اشتغال زایی ۲۶۰ نفر تا پایان سال در بخش صنایع تبدیلی پیش بینی گردیده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با پیگیری مکرر سازمان جهاد کشاورزی استان، وام های کم بهره از قبیل صندوق توسعه ملی و کارا و بهین یاب به بخش صنایع تبدیلی و غذایی اختصاص یافته و در حال حاضرباغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به این بخش معرفی شده اند و در حال جذب میباشند.

همچنین جهت معرفی بقیه تولید کنندگان در صورتیکه ضوابط و معیار های معرفی را داشته باشند هیچگونه مشکلی را نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار