استاندار خوزستان بر جمع آوری متکدیان و معتادین متجاهر از سطح شهرها تاکید کرد

اهواز (پانا) - غلامرضا شریعتی عصردوشنبه 1 مرداد ماه در نشست شورای اجتماعی و فرهنگی استان گفت: اهمیت جلسه شورای اجتماعی بر کسی پوشیده نیست به نحوی که شورای اجتماعی کشور هر سه ماه یکبار در حضور مقام معظم رهبری تشکیل می‌شود و جلساتی هم با حضور ریاست محترم جمهور برگزار می شود و در استان هم ما با اهتمام ویژه و جدی این مسائل را مورد بررسی قرار میدهیم.

کد مطلب: ۸۳۹۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خوزستان بر جمع آوری متکدیان و معتادین متجاهر از سطح شهرها تاکید کرد

استاندار خوزستان در خصوص معضل گسترش متکدیان در سطح شهرهای استان که دستورکار اول این نشست بود عنوان کرد: متاسفانه متکدیان چهره‌ کریه و نامناسبی برای استان و اهواز ایجاد کرده و موجب بروز مسائل و مشکلاتی شده اند و این امر نارضایتی و نگرانی به حق مردم را در پی داشته است.

شریعتی ادامه داد: در این راستا فرماندار اهواز کارگروهی ویژه تشکیل دهد و به صورت جدی ورود شود تا هم کارهای تبلیغی و فرهنگی انجام دهیم و هم برخوردهای لازم در جهت جمع آوری متکدیان انجام شود و تلاش شود متکدیان که بعضاً از اتباع خارجی هستند و همچنین معتادین متجاهر از سطح شهر جمع آوری شوند و این مساله خواسته عموم مردم از ما بوده است.

وی افزود: همچنین علاوه بر تشکیل کارگروه ویژه توسط فرمانداری اهواز، مدیرکل امور اجتماعی هم کارگروه استانی را تشکیل دهد و در ماه آینده گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین صدا و سیما در این زمینه تبلیغ کند و این موضوع را تقبیح نماید و اقدامات فرهنگی که لازم است انجام دهد و شهرداری هم که متولی کار است همکاری جدی داشته باشد و اقدامات اساسی انجام دهد و محور کار باشد.

شریعتی اضافه کرد: سایر دستگاه ها نیز از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نهایت همکاری را داشته باشند، همچنین از سمن ها هم کمک گرفته شود و همه در این مسیر اقدام کنند تا ما این موضوع را جمع کنیم و اهواز بدون متکدی و معتاد متجاهر باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت سازماندهی شده برخی از متکدیان از سوی باندهای مجرم یادآور شد: همچنین لازم است باندهای سامان دهنده این متکدیان شناسایی و مورد برخورد قرار گیرند چون تعدادی از متکدیان به صورت سازماندهی شده و باندی فعالیت می کنند و افرادی در پشت این مسئله در حال بهره برداری از متکدیان هستند.

شریعتی با بیان اینکه مسئولان متاسفانه با حساسیت پایین از کنار این مسئله عبور می کرده اند تاکید کرد: هشدار می‌دهم که مسئولان دستگاه های مختلف در این زمینه حساسیت داشته باشد و نسبت به دغدغه های مردم ورود کنند.

استاندار خوزستان در خصوص موضوع دیگر جلسه در رابطه با برگزاری هفته های فرهنگی بیان کرد: هفته های فرهنگی در سطح استان برای پمپاژ روحیه نشاط، شادی و امید به جامعه برنامه ریزی و انجام شود و به جز دو ماه محرم و صفر در سایر ماه ها این برنامه های نشاط آور در سطح استان اجرا شود.

وی در مورد هزینه کرد اعتبارات در حوزه های اجتماعی اظهار داشت: اعتباراتی در حوزه های اجتماعی از سوی وزارت کشور میان دستگاه‌ها توزیع خواهد شد همچنین ۱۵ درصد اعتبارات دستگاه ها در کل کشور در زمینه امور اجتماعی به خوزستان اختصاص داده شده است اما زمانی این اعتبارات مهم است که هدف گذاری کنیم و به اهداف خود برسیم و نه اینکه فقط پول را بدون هیچ پاسخ گویی و بازخواستی خرج کنیم که به این صورت کار پیش نخواهد رفت.

شریعتی با بیان اینکه نسبت به بیت المال باید خود را مسئول بدانیم تاکید کرد: باید اعتباری که هزینه می‌کنیم نتیجه دهد و موجب ارتقای شاخص‌ها شود و اگر چنین چیزی اتفاق افتاد مشخص است که اعتبارات ما در جای درست هزینه شده است و اگر نشود یعنی ما بدون برنامه پول را هزینه کردیم و حقوق بیت المال را تضییع کردیم و در این رابطه نظارت خواهیم کرد تا اهداف مورد نظر به دست آید و کار خروجی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار