با برگزاری نشست های منطقه‌ای مجلس دانش آموزی

نمایندگان دانش‌آموزان کشور ، با وظایف نمایندگی خود آشنا شدند

تهران (‌پانا) _ اولین نشست منطقه‌ای دو روزه مجلس دانش آموزی 30و31 تیرماه به میزبانی استان گیلان در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد .

کد مطلب: ۸۳۹۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان دانش‌آموزان کشور ، با وظایف نمایندگی خود آشنا شدند

به گزارش روابط عمومی مجلس دانش آموزی؛در این همایش که به منظور توجیه و آموزش نمایندگان مجلس دانش آموزی در قطب یک کشوری با برنامه‌ریزی ،هماهنگی و مدیریت دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی و با میزبانی آموزش و پرورش گیلان برگزار شد، 35 نماینده از استان های گیلان ،البرز،قم ،قزوین ،تهران و شهرستان های تهران حضور داشتند و طی دو روز با توضیحاتی که از سوی رئیس و کارشناسان دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی ارائه شد با ویژگی‌ها ، آداب و وظایف و اختیارات نمایندگی و آئین نامه تشکیل و داخلی این مجلس آشنا شدند .

بخشی دیگراز این همایش به برگزاری کارگاههای آموزشی "مکاتبات اداری" و "آئین سخنوری"اختصاص داشت که طی آن نمایندگان به شکلی کوتاه با اهمیت، تعریف و انواع ارتباط ، اهمیت مکاتبات اداری و انواع نامه‌های اداری و ساختار و فرم آنها و نیز مراحل سخنرانی و تعیین موضوع آن آشنا شدند .

همچنین این نشست دو روزه شاهد حضور مقامات ارشد آموزش و پرورش استان گیلان از جمله مدیر کل ،معاون پرورشی و فرهنگی و مدیر سازمان دانش آموزی استان گیلان بود.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان؛ ضمن خیر مقدم بر اهمیت و نقش مجلس دانش‌آموزی تأکید کرد و از نمایندگان خواست ،با توجه به محدودیت‌های آموزش و پرورش با تلاش مداوم خود پی گیر مطالبات دانش آموزان باشند و اظهار امیدواری کرد نظرات کارشناسی از سوی دانش آموزان نخبه این مجلس گامی اساسی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ارتقای کمی و کیفی این مجلس باشد .

رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی هم ضمن تشکر از برقرای تمهیدات لازم و برگزاری بسیار خوب این نشست، از میزبانی استان گیلان به عنوان "اولین قطب برگزار کننده جلسات توجیهی و آموزشی" قدر دانی کرد و گفت: مجلس دانش آموزی یک کارگاه آموزشی بزرگ برای دانش آموزان نماینده است که طبق آئین نامه داخلی در آن تمرین دموکراسی کرده و تربیت اجتماعی -سیاسی دیده و ضمن آن برای نقشهای بزرگتر در آینده آماده می شوند .

زهراپناهی روا گفت :انتظار داریم نمایندگان در این جلسات با دقت نسبت به وظایف و اختیارات خود و مجلس دانش آموزی اِشراف پیدا کنند که نشست‌های صحن علنی و دیگر جلسات کمیسیون‌ها و انتخابات هیأت رئیسه با کمترین خطا پیش رود و به نحو مطلوب برگزار شود زیرا بدین ترتیب است که نمایندگان خواهند توانست صدای رسا و واقعی جامعه دانش آموزی کشور باشند .

وی در ادامه به همراه کارشناسان دبیرخانه مجلس دانش آموزی؛ نمایندگان را با نحوه عملکردشان در مجلس طبق آئین نامه تشکیل و داخلی آن ،آگاه کرد . که از جمله آن می‌توان به هیأت رئیسه و انواع و وظایف آن و انتخابات هیأت رئیسه دائم و نحوه کاندیداتوری نمایندگان ،سند این دوره مجلس ونحوه انتخاب موضوع و تدوین آن و انواع نشست ها و جلسات و ارتباط با کمیته های استانی (شوراهای دانش آموزی استان) اشاره کرد .

بخشی از زمان این همایش نیز به پاسخگویی سؤالات نمایندگان حاضر درباره آیین نامه و انتخابات هیات رئیسه مجلس دانش ‌آموزی گذشت.

درحاشیه این نشست بازدید ازجاذبه طبیعی و توریستی استان گیلان برای نمایندگان و مربیان همراه آنان ترتیب داده شده بود .

شایان ذکر است افتتاحیه نهمین دوره مجلس دانش آموزی با حضور مقامات عالی رتبه نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی در نیمه دوم شهریور ماه برگزار می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار