معاون وزیرکار و رفاه اجتماعی: سیستم بانکی کشور با اشتغال‌های زود‌بازده و روستایی سازگار نیست

بیجار (پانا) - معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست بررسی وضعیت اشتغال شهرستان بیجار گفت برند سازی و حضور در بازار های جهانی رونق بخش تولید در کشور است.

کد مطلب: ۸۳۹۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیرکار و رفاه اجتماعی: سیستم بانکی کشور با اشتغال‌های زود‌بازده و روستایی سازگار نیست

عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی هم اکنون در نشست تخصصی بررسی وضعیت اشتغال شهرستان بیجار در محل فرمانداری این شهر گفت برخی از مشکلات فرآوری اشتغال مربوط بهد سیستم بانک ها است چرا که ابزار های بانکی با طرح های اشتغال خرد و زود بازده و روستایی سازگار نیست.

منصوری افزود به عنوان مثال املاک روستایی سند دار نیست در نتیجه متقاضیان طرح های اشتغال زایی در روستا ها نمی توانند از املاک خود به عنوان ضمانت و وثیقه بانکی استفاده کنند و این یکی از بزرگترین موانع جذب تسهیلات اشتغال زایی در روستاها است.

وی سپس با بیان اینکه تولید و مهم تر از آن بازار مصرف و صادراتد کالاهای تتولیدی به خوبی مدیریت نشده است گفت:در حالی که کشور ما در زمانی در حوزه فرش سرآمد بود متاسفانه جایگاه این صنعت ایرانی در بازار های جهانی بسیار ناچیز است.

منصوری خاطر نشان کرد:تجربه نشان داده است پرداخت بی رویه وام به مردم کارساز نیست بنابراین باید به جای وام دهی به حمایت از تولیدکنندگان از طریق برندسازی محصولات تولید و فراهم سازی حضور آنان در بازارهای جهانی بیندیشیم.

شایان ذکر است معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار در این نشست ضمن بررسی مشکلات حوزه اشتغال بیجار خواستار تعیین نماینده مشخصی در این شهرستان برای ارتباط مستمر در راستای حل این مشکلات شد.

منصوری در پایان این نشست از ضرورت برگزاری جشنواره ی ترشی هفت بیجار در شهرستان بیجار خبر داد و گفت:مسئولیت برگزاری این جشنواره را به مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کردستان واگذار می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار