مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل: آموزش و پرورش علاقه‌مند به تأمین معلم از دانشگاه فرهنگیان است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش علاقه‌مند به تأمین معلم از دانشگاه فرهنگیان است.

کد مطلب: ۸۳۹۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش  استان اردبیل: آموزش و پرورش علاقه‌مند به تأمین معلم از دانشگاه فرهنگیان است

احمد ناصری اظهار داشت: سالانه جمع کثیری از افراد شاغل در آموزش و پرورش بازنشست می‌شوند که برای تأمین این خلأ،‌ نیازمند تربیت مداوم نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش باید تدابیر لازم اندیشیده شود، گفت: هر سال حدود 900 نفر از خدمت در آموزش و پرورش بازنشسته شده و حدود 150 نفر نیز با توجه به قانون بازنشستگی پیش از موعد، از خدمت خارج می‌شوند که برای تأمین جای خالی این نیروها،‌ نیاز به نیرو داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان اردبیل 1.70 درصد جمعیت آموزش و پرورش کشور است، افزود: در حال حاضر 232 هزار نفر دانش آموز با 18 هزار و 500 کادر اجرایی،‌ جمعیت آموزش و پرورش استان اردبیل را تشکیل می‌دهند.

ناصری تصریح کرد: برای اینکه خلأهای لازم را پر کنیم، بکارگیری سرباز معلم و نیز اضافه‌کاری معلمان در دستور کار قرار دارد که نقش دانشگاه فرهنگیان در تأمین این نیروها، بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش علاقه‌مند به جذب نیروهای مورد نیاز خود از طریق دانشگاه فرهنگیان بوده چرا که دانشجویان این دانشگاه، به صورت علمی با حرفه معلمی آشنا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار