عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :‌ صادرکنندگان از مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌گوید در این لایحه مالیات با نرخ صفر برای صادرکنندگان و مالیات با نرخ ترجیحی ۳ درصد و مالیات با نرخ ۹ درصد هم پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۸۳۹۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :‌ صادرکنندگان از مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند

به گزارش صداو سیما، رحیم زارع با بیان اینکه این کمیسیون و کمیته‌های مختلف حدود یک سال و نیم با دعوت از بخش خصوصی روی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در حال کار هستند ،​گفت: تغییرهای در این قانون به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

عضو کمیسیون اقتصادی و سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه تولید و کشاورزی معافیت مالیاتی در اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده دیده شده است.

وی ادامه داد: مالیات با نرخ صفر برای صادرکنندگان و مالیات با نرخ ترجیحی 3 درصد و مالیات با نرخ 9 درصد هم پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:​ با سامانه مودیان ،​ شفافیت‌ها بیشتر شده است و فرآیند به گونه‌ای است که در نهایت، مصرف‌کننده واقعی باید مالیات را پرداخت کند.

وی افزود: لایحه دولت در باره صندوق مکانیزه را اصلاح کردیم و مکمل قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موارد تشویقی برای کسانی که این صندوق‌ها را نصب می‌کنند در نظر گرفته شده است از جمله اینکه مالیات آن ها کاهش می‌یابد و این موضوع به شفاف‌سازی بیشتر کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار