همدان و شهمیرزاد خواهر خوانده می شوند

همدان (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه باید اشتراکات گردشگری شهرهای همدان و شهمیرزاد شناسایی شود گفت: بین همدان و شهمیرزاد تفاهم نامه خواهر خواندگی منعقد می کنند.

کد مطلب: ۸۳۹۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
همدان و شهمیرزاد خواهر خوانده می شوند

مواوی در در جلسه صحن شورا که با حضور فرماندار مهدیشهر به همراه اعضای شورای اسلامی شهر شهمیرزاد برگزار شد، گفت: همدان و شهمیرزاد ظرفیت‌های مشترکی از جمله در حوزه گردشگری دارند که باید از این اشتراکات در امر توسعه و پیشرفت این دو شهر بهره گرفت.

وی اضافه کرد: ایجاد تعاملات فرهنگی و گردشگری بین مدیریت شهری کهن شهر همدان و شهمیرزاد باعث می‌شود که از تجربیات هم در بخش گردشگری استفاده کرده و رونق گردشگری را ایجاد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان به درخواست رئیس شورای اسلامی شهر شهمیرزاد در خصوص انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی دو شهر همدان و شهمیرزاد اشاره کرد و گفت: هر چه تعاملات بین شهرها بیشتر باشد رضایتمندی بیشتری بین مردم ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه شهمیرزاد در مسیر زائران حرم امام رضا (ع) قرار گرفته افزود: می‌توان از این ظرفیت با تبلیغات نمایشگرهای شهری رویداد همدان2018 در این محور گردشگری استفاده کرد.

مولوی اظهار کرد: امیدواریم طرح خواهرخواندگی همدان و شهمیرزاد در صحن شوراهای شهر همدان و شهمیرزاد مطرح و تصویب شود تا همه با همکاری و تعامل هم بتوانیم دولت تدبیر و امید را در رسیدن به اهداف نظام که همان خدمت‌رسانی به مردم است کمک کرده و از پیچ و خمی که دشمنان این مرز و بوم ایجاد کرده اند بسلامت عبور کنیم.

فرماندار شهرستان مهدیشهر نیز ضمن تشکر از میزبانی خوب همدان از این هیأت همراه به بیان ظرفیت‌های شهر همدان پرداخت و گفت: همدان با وجود طبیعت زیبا و تاریخی که دارد در سطح ملی و بین المللی به خوبی معرفی نشده است.

حسن ارگی با بیان اینکه گردشگری سومین شاخصه اقتصاد جهان محسوب می‌شود، افزود: همدان شاخصه گردشگری خوبی دارد و باید این شاخصه کهن شهر زیبا به خوبی اطلاع رسانی شود.

ارگی با اشاره به اینکه شهر شهمیرزاد نیز جزء 14 شهر نمونه گردشگری ایران است، اضافه کرد: شهمیرزاد و همدان شاخصه‌های مشترکی در امر گردشگری دارند و می‌توان از این ظرفیت در تبادلات گردشگری استفاده کرد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر شهمیرزاد نیز به بیان جاذبه‌های گردشگری شهمیرزاد پرداخت و گفت: صنعت گردشگری یکی از صنایع پاک و درآمدزایی است که در این زمینه بخش خصوصی نقش اول را باید ایفاء کند.

اسماعیلی زاده با تأکید بر رفع موانع سرمایه کذاری اظهار کرد: منابع و ظرفیت‌های گردشگری بالایی در دو شه رهمدان و شهمیرزاد وجود دارد که باید با مدیریت و تعامل با هم در راستای رونق صنعت گردشگری گام برداریم چرا که این اقدام رونق اقتصادی دو شهر را هم به دنبال خواهد داشت.

شهردار شهمیرزاد که از جوانان موفق همدانی است نیز به ظرفیت‌های گردشگری شهمیرزاد اشاره کرد و گفت: در این شهر ساخت و سازها را محدود کرده ایم و بیشترین هدف ما حفظ باغات و بافت شهر است تا به خانه باغات آسیبی وارد نشود.

محمد صالح لقمانیان برای تعاملات گردشگری و فرهنگی اعلام آمادگی کرد و افزود: می‌توانیم در انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی خیابان یا بلواری را در دو شهر همدان و شهمیرزاد به نام این دو نامگذاری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار