پمپئو: آمریکا خواهان مذاکره با ایران است

تهران (پانا) - وزیرامور خارجه آمریکا در جمع ایرانیان مقیم آمریکا در لس آنجلس در حالی که ادعاهای ضد ایرانی‌اش را تکرار کرد از آرزوهایش برای مردم ایران گفت و ضمن دخالت در امور داخلی تهران و ترغیب مردم به اعتراض اعلام کرد که آمریکا حاضر به مذاکره به ایران است.

کد مطلب: ۸۳۹۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو: آمریکا خواهان مذاکره با ایران است

به گزارش بی.بی.سی، مایک پمپئو در ادامه ایرانیان ساکن آمریکا را ترغیب کرده است از اعتراض در ایران حمایت کنند.

سخنرانی مایک پومپئو ساعت شش بعد از ظهر به وقت کالیفرنیا در کتابخانه رونالد ریگان در شمال لس آنجلس تحت عنوان «حمایت از صدای ایرانیان» انجام شد.

او در این سخنرانی به دارایی‌های بعضی از مقام‌های بلندپایه ایران اشاره کرد و مدعی «۴۰ سال دزدی از مردم ایران، اقدامات تروریستی در اطراف منطقه و سرکوب بی‌رحمانه در داخل» شد.

پمپئو در آغاز سخنرانی خود افزود: «امشب به شما می‌گویم که آرزوی دولت ترامپ همان آرزویی است که شما برای مردم ایران دارید و با تکیه بر تلاش‌ها و قوه الهی این آرزو یک روز به حقیقت خواهد پیوست.»

او خطاب به مردم ایران گفت: «ایالات متحده صدای شما را می شنود. ایالات متحده از شما حمایت می‌کند. ایالات متحده با شماست.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: «همان طور که رئیس‌جمهوری ترامپ گفته است، ما حاضریم با حکومت ایران گفت‌وگو کنیم اما فشارهای آمریکا فقط زمانی کاهش خواهد یافت که ما در سیاست‌های تهران چرخشی ملموس، ثابت‌شده و مستمر مشاهده کنیم.»

به گزارش پانا، این سخنرانی ساعاتی پس از آن هشدار صریح روز گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بود .

روحانی خطاب به ترامپ گفت: «امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاوردهای ملت ندارد و آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان‌کننده است.»

او افزود: «ما با هیچ کس دعوا و جنگ نداریم اما دشمنان باید خوب بفهمند که جنگ با ایران مادر جنگ‌ها و صلح با ایران مادر صلح‌ها است و ما هیچ‌وقت از تهدید نترسیده و در برابر تهدید، تهدید خواهیم کرد.»

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که مسیر آینده ایران را در نهایت مردم این کشور تعیین خواهند کرد و افزود: «امید ما این است که رژیم در نهایت تغییراتی ملموس در رفتارش در داخل و خارج نشان دهد. همانطور که پرزیدنت ترامپ گفت ما مایل به گفت‌و‌گو با ایران هستیم، اما کاهش فشار آمریکا فقط وقتی خواهد بود که شاهد تغییر ملموس، قابل مشاهده و مداوم در سیاست های تهران باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار