رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران اعلام کرد

حفظ باغ‌ها تحت مالکیت بنیاد مستضعفان در کارگروه مشترک

تهران (پانا) - رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای اسلامی شهر تهران، گفت حفظ باغ‌هاتحت مالکیت بنیاد مستضعفان در کارگروه مشترک، انجام می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۹۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
حفظ باغ‌ها تحت مالکیت بنیاد مستضعفان در کارگروه مشترک

علی اعطا در جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به نامه رئیس بنیاد مستضعفان به رئیس شورای شهر تهران گفت: هفته گذشته محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر تهران نوشته و در رابطه با حفظ باغات و جلسه مشترک در همین زمینه اعلام آمادگی کرده است.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: این جلسه روز گذشته در دفتر رئیس شورا با حضور تعدادی از اعضای شورا و ریاست و مدیران بنیاد مستضعفان برگزار شد. در این جلسه اعلام شد که بنیاد مستضعفان ۱۵ باغ تحت اختیار خود دارد و این پیشنهاد مطرح شد که یک کارگروه مشترک میان بنیاد مستضعفان، شورای شهر و شهرداری تهران تشکیل و در مورد چگونگی بهره‌برداری از باغات به‌گونه‌ای که حفظ شود، همفکری کنیم.

وی با تشکر از ریاست بنیاد مستضعفان بابت اعلام آمادگی و حضور در شورای شهر برای این همکاری و پیش‌بردن موضوع حفظ باغات به صورت مشترک، گفت: در این دوره در شرایطی هستیم که تمام دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و تقنینی بر روی حفظ باغات تاکید دارند. شورا، شهرداری، دولت و مجلس نسبت به این موضوع حساسیت دارند و مقام معظم رهبری نیز مکرراً در این زمینه هشدار داده‌اند.

اعطا ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها به موضوع باغات اشاره کرده‌اند. در جلسه ۱۷ اسفند سال ۹۳ در هفته درختکاری در دیدار با اعضای کمیته ماده ۵ سراسر کشور نسبت به باغ‌خواری هشدار دادند و در اسفند ماه سال ۹۶ نیز به مناسبت هفته درختکاری، مشخصاً و صراحتاً در مورد باغ‌ها و باغستان‌های درون شهر تهران هشدار دادند.

وی تأکید کرد: در این دوره که همه دستگاه‌ها در بحث حفظ باغات و میراث طبیعی حساسیت دارند، اگر مسأله را نتوانیم حل و فصل کنیم، عذری نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار