معاون وزیر بهداشت خبر داد:

تدوین نقشه راه همکاری ایران و فرانسه در حوزه علوم پزشکی

تهران (پانا) - معاون آموزشی وزارت بهداشت در دیدار با رایزن منطقه‌ای بهداشت کشور فرانسه در امور خاورمیانه از تدوین نقشه راه همکاری ایران و فرانسه در حوزه سلامت و علوم پزشکی خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۹۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تدوین نقشه راه همکاری ایران و فرانسه در حوزه علوم پزشکی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، باقر لاریجانی در دیدار با «گیوم هوارد» رایزن منطقه‌ای بهداشت کشور فرانسه در امور خاورمیانه با اشاره به نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران و پیشینه علوم پزشکی در کشور گفت: کشور ما چهره‌های ماندگاری در این حوزه دارد و اساتید برجسته‌ای در حوزه علوم پزشکی ایران فعالیت می‌کنند.

وی با ذکر ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت گفت: کشورهای ایران و فرانسه سابق بر این هم همکاری‌هایی در زمینه‌های مختلف حوزه سلامت داشته‌اند و لازم است با تداوم همکاری‌های قبلی، حوزه‌های جدیدی برنامه‌ریزی شود.

لاریجانی به سیستم یکپارچه بهداشت و درمان کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، خدمات آموزش، پژوهش، بهداشتی و درمانی را به‌صورت یکپارچه به جامعه تحت پوشش خود ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در هر استان ایران حداقل یک دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد، گفت: طی سال‌های اخیر توسعه چشمگیری در علوم پزشکی کشور ایجاد شده به طوری که بیش از ۶۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور داریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تمام رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تدریس می‌شود و در تحصیلات تکمیلی پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

وی افزود: هدف ما این است که با همه مراکز علمی جهان ارتباط داشته باشیم و نقشه همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با کشورهای مختلف ترسیم شده است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های زیادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد، گفت: دولت ایران درصدد است تا از طریق همکاری با مراکز علمی معتبر جهان، این ظرفیت‌ها را ارتقا دهد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشجویان از بسیاری از کشورها در ایران مشغول تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی هستند و ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور در سامانه Education Iran به دانشجویان علاقمند جهان معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود هزار بیمارستان و ۷۰۰ مرکز تحقیقاتی زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فعالیت می‌کنند، گفت: بسترهای خوبی در کشور ایران وجود دارد که با برنامه‌ریزی مناسب می توانیم از این بسترها برای توسعه علمی و سلامت کشور بهره برداری کنیم.

لاریجانی به همکاری های پیشین دو کشور ایران و فرانسه در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: همکاری هایی با نهادهایی مانند انتقال خون و انستیتو پاستور شروع شده است که امیدواریم با تداوم این همکاری‌ها شاهد دستاوردهای خوبی برای دو کشور باشیم.

در ادامه «گیوم هوارد» رایزن منطقه‌ای بهداشت کشور فرانسه در امور خاورمیانه با اشاره به زمینه‌های همکاری که بین دو کشور وجود دارد، گفت: این آمادگی در کشور فرانسه وجود دارد که در دوره‌های فلوشیپ و فوق تخصصی پذیرای دانشجویان ایرانی باشد.

وی با اشاره به همکاری‌هایی که برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایرانی با کشور فرانسه دارند، خاطرنشان کرد: طی چند ماه آینده اجلاسی در زمینه سلول درمانی برگزار می شود که دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهیدبهشتی هم در این اجلاس همکاری دارند.

رایزن منطقه‌ای بهداشت کشور فرانسه در امور خاورمیانه با اشاره به وجود زمینه‌های همکاری مختلف دو کشور از جمله طب اورژانس و سلول درمانی اظهار داشت: در زمینه‌های مختلف می‌توانیم از طریق تبادل دانش همکاری‌های خوبی را داشته باشیم.

وی در ادامه از آمادگی کشور فرانسه برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و کارگاه‌های آموزشی، به‌ویژه در زمینه علوم نوین خبر داد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی دوطرف این همکاری‌ها اجرایی شود.

در ادامه دکتر باقر لاریجانی با بیان تجارب کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه اخلاق پزشکی این رشته را یکی از زمینه‌های همکاری دو کشور ذکر کرد و گفت: به‌زودی نقشه راه روشنی برای همکاری دو کشور طراحی خواهد شد و اقدامات بعدی برمبنای این نقشه برنامه‌ریزی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار