معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان

تشکیل کمیته استانی هدایت تحصیلی آموزش و پرورش استان گلستان

گرگان(پانا)-کمیته استانی هدایت تحصیلی آموزش و پرورش استان گلستان با هدف بررسی چالش های پیش روی هدایت تحصیلی دانش آموزان، در دفتر معاون آموزش متوسطه برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۳۹۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته استانی هدایت تحصیلی آموزش و پرورش استان گلستان

جلسه کمیته استانی هدایت تحصیلی، در دفتر معاون آموزش متوسطه استان گلستان برگزار گردید.

ابراهیم حاجیلری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان در این جلسه اظهار داشت: هدایت تحصیلی همان طور که از نامش پیداست، به معنای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف می باشد تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند بصورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم اهمیت زیادی دارد و این دانش آموزان پر از انرژی، خلاقیت و استعدادهای نهفته هستند، باید هر کدام از این استعدادها را کشف و دانش آموزان را در جهت شکوفایی آن تشویق کرد تا بتوانند راه درست و رشته صحیح را انتخاب کنند.

حاجیلری افزود: باید در جامعه هدایت تحصیلی فراگیران فرهنگ سازی شود چرا که انتخاب درست رشته تحصیلی می تواند متضمن آینده درخشان دانش آموزان امروز ما باشد.

سید علی حسینی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه گفت: هدف اصلی فعالیت های مشاوره ای در زمینه هدایت تحصیلی، رساندن دانش آموزان به سطحی از شناخت است که خود به صورت کاملا آگاهانه و با توجه به استعدادها، توانایی‌ها و رغبت‌های خویش و همچنین ظرفیت‌ها و محدودیت‌های محیطی، آزادانه انتخاب کنند و سپس تصمیم گیری نهایی کیفی خود را در تعامل سه جانبه میان خودشان، خانواده و مشاور انجام دهند.

در این جلسه چالش های پیش روی هدایت تحصیلی آموزش و پرورش استان گلستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار