معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد: از طراحان و هنرمندان و صاحبان سبک لباس و پوشاک دعوت می‌کنیم تا در این عرصه به کشور کمک کنند

کرج (پانا) - معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: استاندار البرز وعده داده است که سهم ۳۰ درصدی را به مدیریت بانوان اختصاص دهد امیدواریم در سفر بعدی شاهد تحقق این مهم باشیم.

کد مطلب: ۸۳۹۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد: از طراحان و هنرمندان و صاحبان سبک لباس و پوشاک دعوت می‌کنیم تا در این عرصه به کشور کمک کنند

معصومه ابتکار در مراسم اختتامیه جشنواره لباس اقوام ایرانی که در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز رنگین کمان اقوام ایرانی است و از تنوع قومیت‌ها برخوردار و ظرفیت بسیار برای استفاده از تنوع جهت بهره برداری اقتصادی وجود دارد.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امیدوارم در سفر آینده من تعداد مدیران بانوان البرز افزایش یابد، افزود: هدف گذاری رئیس جمهور برای حضور ۳۰ درصد از بانوان در عرصه‌های مدیریتی ابلاغ شده است.

ابتکار با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های اقوام، گفت: برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها باعث هویت بخشی بیشتر به زن ایرانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هویت زنان برای دولت بسیار راهبردی است و پوشاک و هنر ایرانی اهمیت دوچندان دارد، اضافه کرد: تنوع اقوام و تکثر لباس در ایران بی‌نظیر است که باید از موارد حداکثر بهره برداری مناسب شود.

ابتکار با تأکید بر اینکه لباس ایرانی نمادی از هویت ایرانی است، گفت: این نماد باید به دیگر جوامع معرفی شود، این مهم نیز با کمک طراحان و صاحب‌نظران در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیشرفت و تحولات در ریشه هویت ایرانی اسلامی باید بروز و ظهور کند، تصریح کرد: پوشاک و هنر لباس ایرانی و اسلامی یکی از هویت‌های بانوان و خانواده کشورمان است و موضوع اقتصادی پوشاک نیز بسیار برای کشور حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه لباس ایرانی برای دختران و بانوان امروز کشور باز طراحی گردد، ادامه داد: طراحان و هنرمندان و صاحبان سبک لباس و پوشاک دعوت می‌کنیم تا در این عرصه به کشور کمک کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه پوشیدن لباس‌های سنتی برای حضور در ادارات و دستگاه‌های اجرایی ممنوعیتی ندارد، اشاره کرد: در برخی استان‌ها شاهد حضور زنان بالباس محلی در محافل هستیم.

ابتکار اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین ابعاد جشنواره اقوام به نمایش گذاشتن جلوه‌های مختلف لباس اقوام ایرانی است و تنوع این اقوام را در هیچ نقطه از جهان به جز ایران نمی‌توانید ببینید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار