در گفت‌وگو با پانا

امانی، عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: مجمع امید تهران پیگیر حل مشکلات پیاده‌راه 17 شهریور

‌تهران (پانا) - مشکلات پیاده‌راه‌ خیابان ۱۷ شهریور که از سال 91 در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت پس از گذشت 6 سال هنوز پابرجاست و به گفته عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر این موضوع در دستور کار مجمع 51 نفره امید قرار دارد و قرار است این پیاده‌راه به تدریج به‌صورت کامل بازگشایی شود.

کد مطلب: ۸۳۹۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
امانی، عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: مجمع امید تهران پیگیر حل مشکلات پیاده‌راه 17 شهریور

پیاده‌راه آیینی 17 شهریور هزار و ۲۵۰ متر طول دارد و در فاصله میان میدان امام‌حسین(ع) و میدان شهدا واقع شده است. این پیاده‌راه که با رویکرد برگزاری مراسم دینی و ساماندهی میدان امام‌حسین(ع) اجرا شد نه تنها اهداف پروژه را محقق نکرد بلکه فقط کسبه و ساکنان این خیابان متضرر شدند و اعتراضات آنها درباره این پیاده‌راه از زمان شورای سوم آغاز شد و تا امروز که شورای پنجم فعالیت می‌کند، ادامه دارد.

هر چند با فشارهایی که ساکنان و کسبه پیاده‌راه 17 شهریور به شهرداری و شورای شهر وارد کردند بخشی از این پیاده‌راه از خیابان صفا تا میدان شهدا از مهرماه 95 بازگشایی شد و قرار شد شهرداری منطقه 13 دسترسی کوچه‌ها را به خیابان باز کند و علاوه بر آن آب‌نماهای پیاده‌راه برداشته شود و کف خیابان هم آسفالت شود اما هنوز این موارد عملی نشده است.

شهربانو امانی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره بازگشایی کامل پیاده‌راه 17 شهریور به پانا گفت: از زمانی که شورای پنجم آغاز به کار کرد، موضوع پیاده راه 17 شهریور در دستور کار شورا قرار گرفت و چندین بار همراه با شهردار منطقه و اعضای شورای شهر از این محدوده بازدید کردیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: جلسات متعددی را با حضور شاغلان و نمایندگان سکنه پیاده‌راه 17 شهریور برگزار کردیم و در آخرین پیگیری‌هایی که برای حل مشکلات پیاده‌راه 17 شهریور داشتیم، قرار بر این شد تا پیاده‌راه به تدریج بازگشایی شود که در مرحله اول برای تردد ناوگان اتوبوس و تاکسی بازگشایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موضوع بازگشایی پیاده‌راه 17 شهریور در دستور کار اعضای مجمع 51 نفره امید (شورای شهر تهران و نمایندگان تهران در مجلس) قرار دارد و امروز دوشنبه قرار است در جلسه‌ای این مشکلات بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار