مراسم اختتامیه المپیاد زیست شناسی ۲۰۱۸ ؛

بطحایی: برای ادامه تحصیل دانش آموزان برگزیده المپیاد زیست شناسی تصمیماتی درنظر گرفته می‌شود

واکنش وزیر به انتشار تصاویر بی حجاب دختران المپیادی در فضای مجازی: بداخلاقی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از اجرای تصمیماتی برای ادامه تحصیل دانش آموزان برگزیده در المپیاد زیست شناسی براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۹۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: برای ادامه تحصیل دانش آموزان برگزیده المپیاد زیست شناسی تصمیماتی درنظر گرفته می‌شود

سیدمحمد بطحایی در مراسم اختتامیه المپیاد زیست شناسی ۲۰۱۸ در سالن اجلاس سران، در یک نشست با خبرنگاران گفت: یک برگ زرین دیگر بر افتخارات کشور اضافه شد که این موفقیت از دو جهت قابل تامل است.

او ادامه داد: در این شرایط ناجوانمردانه فضای بین المللی کشورمان، توانستیم میزبانی بیش از ۷۰ کشور در برگزاری المپیاد باشیم و ۵۱۰ نفر از نخبگان کشور جهان در این المپیاد علمی شرکت و بچه ها امروز بعد از تقریبا یک هفته مسابقه در تهران مدال های خود را دریافت کردند.

بطحایی گفت: بچه ها که در سال های اخیر در این المپیادها شرکت کرده بودند از کیفیت برگزاری بی نظیر المپیاد امسال در طی ۱۵ سال گذشته خبر دادند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ایران توانست به همه نشان دهد که با توجه به هجمه های مختلف موفق شود. ایران کشوری امن و به دنبال صلح است و دست برادری را با تمام کشورها می دهد و خواهان دوستی با همه کشورهایی است که جوانمردانه وارد معادلات می شوند.

او موفقیت فرزندان و مردم قهرمان، شهید پرور ایران اسلامی را تبریک گفت و از کسب ۴ مدال رنگی توسط دانش اموزات ایرانی خبر داد.

او گفت: از این جهت یکی از ممتازترین المپیادها را برگزار کردیم که جوانان و نوجوانان افتخارآفرینی برای کشور کردند.

بطحایی افزود: جا دارد از تمام دست اندرکاران برگزاری این المپیاد سپاسگزاری کنم زیرا این المپیاد به بهترین شکل برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اعزام بچه ها و آماده کردن آنان در سال های آینده از حیث مسایل اعتباری باید تلاش شود.

بطحایی افزود: براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی تصمیماتی برای ادامه تحصیل افراد برگزیده درنظر گرفته خواهد شد.

او ادامه داد: باید به بچه هایی که برای دوره های بعدی المپیاد وارد باشگاه دانش پژوهان می شوند امکاناتی درنظر گرفته و حمایت شوند.

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد باشگاه دانش پژوهان جوان خبر داد و گفت: همه مدال آفرینان گذشته در این باشگاه دورهم جمع شده و از نظرات آنان برای بهبود وضعیت برگزاری استفاده می شود.

بطحایی افزود: در یکی دو مورد در برگزاری این المپیاد غفلتا حجاب فرد شرکت کننده کنار رفته بود اما در حقیقت قراردادهای حفظ حجاب برای افراد شرکت کننده در حد مطلوب بود.

او افزود: نباید تلاش و خوبی های برگزاری همچنین دستاوردهای المپیاد نادیده گرفته شود و در شبکه های مجازی موضوعاتی را مطرح کنیم که درست نباشد.

او گفت: در المپیاد امسال یک مورد پیش آمده بود که پسرها کلاهشان را به نشانه احترام برداشته بودند و به دنبال این موضوع چند دختر نیز فکر کرده بودند باید به نشانه احترام حجابشان را بردارند.

بطحایی ضمن گلایه از این موضوع و انتشار آن در شبکه های مجازی افزود: برخی اوقات بی انصافی هایی صورت می‌گیرد و برای چند لحظه که غفلتی صورت گرفته و روسری شرکت کنندگان کنار رفته فضاسازی می کنند.

وزیر اموزش و پرورش این موارد را بداخلاقی هایی دانست که برخی دچارش می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار