مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در شورای آموزش و پرورش:

بحران نیروی انسانی چالشی برای شروع سال تحصیلی جدید

کمبود ۸ هزار نیروی اداری و خدماتی در آموزش و پرورش خوزستان

اهواز(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش های جدی سال تحصیلی آینده است. آموزش و پرورش خوزستان با کمبود 8 هزار نیروی اداری و خدماتی رو به رو است.

کد مطلب: ۸۳۹۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بحران نیروی انسانی چالشی برای شروع سال تحصیلی جدید

محمد تقی زاده امروز در شورای آموزش و پرورش خوزستان که با حضور رئیس آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات اساسی است که سخت گریبان آموزش و پرورش خوزستان را گرفته است.

وی گفت: در سال گذشته با چنین چالشی رو به رو بودیم که با جذب تعدادی نیروی حق التدریس توانستیم سال تحصیلی را پشت سر بگذاریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی یکی از چالش های جدی سال تحصیلی آینده نیز به شمار می رود، تصریح کرد: سال آینده با کمبود بیش از 7 هزار معلم رو به رو هستیم و امیدواریم با تصمیم هایی که در سازمان مدیریت و برنامه بودجه کشور گرفته می شود برای سال تحصیلی آینده این مشکل برطرف شود و بتوانیم با جذب نیروی حق التدریس، معضل کمبود معلم را به حداقل برسانیم.

تقی زاده با تاکید بر اینکه باید آموزش و پرورش خوزستان از نظر نیروی انسانی به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد، گفت: در سال تحصیلی گذشته برای اینکه کلاس های درس بدون معلم نماند مجبور شدیم از برخی معلمان به صورت سه شیفت استفاده کنیم و اگر تا قبل مهرماه آینده معضل کمبود نیروی آموزشی در خوزستان برطرف نشود برای شروع سال تحصیلی با بحران رو به رو می شویم.

وی با بیان اینکه شاخص معلم به دانش آموز در خوزستان به نسبت سایر استانها رعایت نشده است، گفت: خوزستان از نظر آمار دانش آموزی پس از تهران و خراسان رضوی در جایگاه سوم قرار دارد اما از نظر تعداد نیروی انسانی رتبه پنجم را دارا هستیم.

تقی زاده کمبود نیروی اداری و خدماتی را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: آموزش و پرورش خوزستان با کمبود بیش از 200 هزار ساعت نیروی اداری و خدماتی که چیزی معادل 8 هزار نیروی انسانی است، مواجه است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار