مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان در شورای آموزش و پرورش:

بیش از 50 درصد مدارس خوزستان ایمن نیست

سیستم سرمایشی از حداقل نیازهای کلاس درس است

اهواز (پانا)-مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان گفت: باید بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که دانش‌آموز فضای مناسبی برای تحصیل در اختیار داشته باشد.

کد مطلب: ۸۳۹۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 50 درصد مدارس خوزستان ایمن نیست

رضا رضایی صبح امروز در شورای آموزش و پرورش خوزستان که در اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: مشکلات سخت افزاری قابل لمس تر است و زودتر از مشکلات آموزشی دیده می شود. سرانه استاندارد فضای آموزشی در کشور 8.39 مترمربع است و متوسط این سرانه در کل کشور 5.18 مترمربع است و این در حالی است که استان خوزستان دارای 4.83 مترمربع فضای آموزشی است.

وی با اشاره به رتبه 23 استان خوزستان از نظر سرانه فضای آموزشی و پرورشی در بین استانهای کشور، گفت: 36 درصد کلاس‌های استان خطرساز هستند و 27 تا 29 درصد مدارس نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

رضایی فقط 44 درصد کلاس‌های درس در خوزستان را ایمن دانست و تصریح کرد: در 15 منطقه ی آموزش و پرورش استان بیش از 40 درصد مدارس خطرساز و تخریبی هستند و در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه خسارات جبران‌ناپذیری ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه 140 فضای آموزشی در استان دارای عمری بالای 50 سال هستند، گفت: باید بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که دانش‌آموز فضای مناسبی برای تحصیل در اختیار داشته باشد.

رضایی خوزستان را از نظر شرایط آب و هوایی مناسب ندانست و گفت: کلاس‌های درس در خوزستان فاقد پنجره دو جداره هستند برای این استان که اغلب با گرد و غبار روبه رو هستیم، این نوع پنجره لازم است.

وی بیان کرد: سیستم سرمایشی از نیازهای اولیه مدارس خوزستان است. حتی اگر کلاس فاقد میز و نیمکت باشد در صورت هوای مساعد ، دانش‌آموز می‌تواند روی موکت بنشیند و درس بخواند. هیچ کدام از ما حاضر نیستیم فرزندمان در دمای 50 درجه کلاس و بدون کولر درس بخواند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: امسال تنها توانستیم هزار کولر برای مدارس استان تامین کنیم. حداقل به 20 هزار کولر دیگر نیاز داریم. البته تخصیص اعتبارات ما در سال 96 نسبت به سال 95، بیش از صد درصد افزایش داشت اما این اعتبارات به صورت اسناد خزانه و برای سررسید 21 مهرماه سال 99 هستند. اگر به صورت نقدینگی کمک‌هایی به نوسازی مدارس شود، می‌توانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را در استان تکمیل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار