در دیدار با یادگار امام (ره) مطرح شد؛

ظریف: امروز آمریکا و صهیونیست‌ها در سیاست ایران‌هراسی منزوی هستند

تهران (پانا) - محمد جواد ظریف تاکید کرد: امروز آمریکا و صهیونیست‌ها در سیاست ایران هراسی منزوی هستند و نزدیک‌ترین متحدانشان هم در این زمینه با آنها همراهی نکرده‌اند.

کد مطلب: ۸۳۹۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: امروز آمریکا و صهیونیست‌ها در سیاست ایران‌هراسی منزوی هستند

به گزارش جماران، محمدجواد ظریف در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل اظهار داشت: برای من و همکارانم باعث افتخار است که در افتتاح و آغاز نشست سفرا با آرمان‌های امام که الگو و نمونه اصلی ما در سیاست خارجی است، پیام، رهنمود و میراث‌ ایشان را که همان خودباوری و عدم تمکین در برابر مستکبران است، همواره چراغ راهنمای سیاست خارجه قرار داده ایم و این فرصت را پیدا کردیم که با یادگار امام راحل دیدار داشته باشیم.

وی افزود: امسال، سمینار سفرا در شرایط خطیری تشکیل شده است. به لطف خدا و حمایت رهبر معظم انقلاب ما توانستیم سیاست ایران‌ ستیزی و ایران هراسی رژیم صهیونیستی را با مذاکرات برجام شکست دهیم. دستاورد راهبردی ما در برجام، کاملاً در شکست و انزوای رژیم صهیونیستی و نتانیاهو مشهود بود. به نحوی که وی اخیراً اذعان کرد؛ تنها فردی بوده که برای مدت ها مجبور به ایستادگی در مقابل برجام شده است. امروز هم علیرغم اینکه اسرائیل توانسته آمریکا را با خودش همراه کند، کماکان آمریکا و رژیم صهیونیستی در ایران هراسی منزوی هستند و نزدیکترین متحدانشان با آنها همراه نیستند.

وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل «اتاق جنگ اقتصادی» علیه ایران ایجاد کردند، گفت: آنها با این کار در تلاشند آنقدر به جهموری اسلامی فشار بیاورند تا ما را وادار به تمکین کنند. امروز سکاندار ایالات متحده آمریکا، شخص آقای نتانیاهو است. در همین حال، می توان مخالفت با ایران و تلاش برای از هم پاشاندن کشور و نه جمهوری اسلامی را به خوبی مشاهده کرد. اما در این تلاش نیز با حمایت وسیعی روبرو نشدند.

وی افزود: با آنکه زورگویی آمریکا و فشارهای اقتصادی که بر همه وارد کرده، موجب تمکین گروهی از کشورها شده، اما کشورهایی که در دور قبل، خود تحریم های مستقلی علیه ایران وضع کرده بودند، امروز تلاش می کنند تا اقدامات مقابله‌ای علیه تحریم ها تصویب کنند و این امری مشهود است. از سوی دیگر، آنچه که در کشور اتفاق می افتد، نشان دهنده این واقعیت است که برجام نه تنها دستاوردهای سیاسی مهمی برای کشور داشت، بلکه دستاوردهای اقتصادی مهمی نیز به همراه داشت.

ظریف بیان کرد: اگر برجام دستاوردهای سیاسی مهمی به دنبال نداشت، امروز برهم زدن آن توسط آمریکا چنین واکنش هایی را به همراه نداشت. آنچه برای ما مهم تلقی می شود، این است که در این روزها هم در راستای برجام به تلاش خود ادامه دهیم، هم با دیگر اعضای این توافق رایزنی کنیم. همانطور که در جلسه با رهبرمعظم انقلاب نیز مطرح شد، ما گرچه به مذاکرات خود با اروپا ادامه می دهیم، اما معطل اروپا نخواهیم شد.

وی افزود: لذا ما که در این سمینار گردهم جمع شدیم، قرار است با هم همفکری یکدیگر، چاره جویی کنیم که چگونه از این اجماع جهانی علیه قانون گریزی آمریکا، بهترین استفاده را برای حفظ روابط اقتصادی با سایر کشورهای جهان و برای تقویت صادرات غیرنفتی و حفظ بازارهای صادراتی کشور ببریم.

ظریف گفت: این وظیفه مهمی است که برعهده سفرای ما قرار گرفته، زیرا چندین سال است که ما به دیپلماسی اقتصادی توجه ویژه ای نشان دادیم، امروز هم که معاونت دیپلماسی اقتصادی را در وزارت امور خارجه تأسیس کردیم؛ این توجه و تمرکز بر امور اقتصادی جدی تر شده است. امیدواریم که بتوانیم در این زمینه فعالیت قابل قبولی داشته باشیم و قدری از دین خودمان را به مردم، شهدا و امام شهدا ادا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار