پیش‌نویس آئین‌نامه شورای صاحب‌نظران علوم تربیتی تصویب شد

تورانی: موفق نشدن در امور به خاطر پراکنده‌کاری بخش‌های مختلف است

تهران (پانا) - پیش‌نویس آئین‌نامه شورای صاحب‌نظران علوم تربیتی در جلسه دبیرخانه شورای صاحب نظران علوم تربیتی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصویب شد.

کد مطلب: ۸۳۸۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌نویس آئین‌نامه شورای صاحب‌نظران علوم تربیتی تصویب شد

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در اولین جلسه دبیرخانه شورای صاحب نظران علوم تربیتی که صبح امروز برگزار شد، پیش‌نویس آئین‌نامه شورای صاحب‌نظران علوم تربیتی بررسی و در 5 ماده تصویب شد.

حیدر تورانی در این جلسه نظام آموزشی را به یک کشتی تشبیه کرد که نیازمند آرامش و همفکری همه دغدغه‌مندان تعلیم و تربیت به ویژه صاحب‌نظران علوم تربیتی است تا کودکان و نوجوانان و آینده‌سازان که مسافران اصلی این کشتی هستند را به سلامت و امنیت خاطر به ساحل نجات اهداف تعیین شده برساند.

او توفیق‌نیافتن در برخی امور را ناشی از ‌ناهماهنگی عوامل مربوطه و پراکنده‌کاری بخش‌های مختلف دانست و گفت: «در آموزش و پرورش عوامل مختلفی دخیل هستند از جمله محتوای آموزشی، معلم، روش تدریس، مدیریت آموزشگاهی، کتاب‌های کمک آموزشی و... همه اعضای یک تیم هستند که باید هماهنگ و با هم عمل کنند تا به هدف مورد نظر برسند. بنابراین تلاش یک نفر "فرد" نمی‌تواند موفقیتی برای "تیم" به ارمغان آورد.»

تورانی تشکیل این جلسات را برای هم‌سوسازی، وحدت رویه و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و کاهش فاصله بین آن‌ها دانست که با احصای مسئل و مشکلات و اولویت‌بندی آن‌ها راه‌کارها و روش‌های متناسبی برای کاهش و حل آن ارائه می‌دهند.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با نقد برخی گزاره‌ها که با سیاه‌نمایی سعی دارند روحیه یاس و ناامیدی را به کارکنان آموزش و پرورش القا کنند، گفت: «آموزش و پرورش مطلوب نیست، اما مخروب هم نیست و همانند بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها با کاستی‌ها و نواقصی مواجه است که باید با همت و تلاش مضاعف اندیشمندان برای کاهش مشکلات و حل مسائل پیش‌رو گام‌های عملی قابل توجهی برداشت.»

او با خوب و مفیددانستن نقدهای سازنده، افزود: «البته این بدان معنا نیست که دستگاه‌های ذیربط به جای کمک مادی و معنوی یکدیگر برای تحقق اهداف ترسیم شده، منقد مدعی و مطالبه‌گر باشند و هریک تلاش کنند نارسائی‌های احتمالی را به گردن دیگری بیاندازند، این نگاه باید تغییر کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار