رئیس بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی: فقط یک و نیم صفحه از کتاب تاریخ مدارس به انقلاب مشروطه اختصاص داده شده است

همایش تبریز و انقلاب مشروطه ایران ۱۴ مردادماه برگزار می شود

تبریز (پانا)- رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: فقط یک و نیم صفحه از کتاب تاریخ مدارس به انقلاب مشروطه پرداخته و لازم است که شناخت و آگاهی دانش آموزان را در این زمینه ارتقا دهیم.

کد مطلب: ۸۳۸۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی: فقط یک و نیم صفحه از کتاب تاریخ مدارس به انقلاب مشروطه اختصاص داده شده است

مسلم اورنگی در نشست خبری همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران اظهار کرد: تمامی علمای ما به عنوان یک الگو برای سایر استان هاست که باید به عنوان سند علمی برای آیندگان بماند.

وی گفت: تبریز در طول تاریخ ایران و به خصوص در انقلاب مشروطه ، پیشرو، پیشگام و اثر گذار بوده است و این موضوع باید برای عموم مردم بازخوانی شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: فقط یک و نیم صفحه از کتاب تاریخ در مدارس به انقلاب مشروطه پرداخته و لازم است که شناخت و آگاهی دانش آموزان را در این زمینه ارتقاء دهیم.

اورنگی بیان کرد: در این راستا ششمین همایش بین المللی تبریز در انقلاب مشروطه ایران با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی در 14 مرداد ماه درسالن شهریار دانشگاه آزاد برگزار می شود و نقش تبریز در انقلاب مشورطه را نمایان می کند و محورهای همایش عمدتا تبریز هستند که خاستگاه اصلی مشروطه است و نقش اصلی را در پیروزی مشروطه دارد.

وی ادامه داد: این همایش در 15 محور تبریز مشروطه خواهی ایرانیان و نظام اعتقادی و سیاسی شیعه، تبریز و زمینه های فکری و نظری مشروطه خواهی در ایران، هنر، معماری و ادبیات در مکتب تبریز، تبریز و آینده مشروطه خواهی ایرانیان، جامعه شناسی سیاسی و اقتصادی تبریز در عصر مشروطه خواهی، تبریز انقلاب مشروطه و تکوین دولت مدرن و نهاد های جدید سیاسی در ایران، تبریز انقلاب مشروطه و تبادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی منطقه ای و بین المللی، مکتب تبریز و خود آگاهی تاریخی ایرانیان برگزار می شود.

بازخوانی هویت فرهنگی و اندیشه حرکت ایرانیان در انقلاب مشروطه

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: بحث مشروطیت و حرکت مشروطه خواهی در ایران که تبریز نقش بی بدیلی در آن دارد نقطه عطفی در تاریخ ایران است.

عزیز جوانپور ادامه داد: این همایش چند هدف مشخص دارد که بازخوانی هویت فرهنگی و اندیشه حرکت ایرانیان در این انقلاب و بررسی زوایای پنهان آن یکی از این اهداف است.

وی افزود: گاهی مشروطیت تبریز با یرخی انحرافات یاد می شود در این هماش جایگاه اصیل مشروطیت در تبریز مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: آشنا کردن توریست ها در راستای رویداد تبریز 2018 با انقلاب مشروطه و ارتباط دانشگاه و آموزش و پرورش از دیگر اهداف هستند و با توجه به این که آموزش و پرورش سرمایه های دانشگاه را تربیت می کند پس باید برای ارتقای آگاهی های این سرمایه عظیم تلاش کرد.

وی گفت: مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه همایش 15 تیر ماه بود که 186 مقاله از ایران و از پنج کشور خارجی به دبیرخانه ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار