مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلیجان:

برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت همگانی است

اراک(پانا)- جلسه توجیهی هدایت تحصیلی با حضور مدیر آموزش و پرورش، معاونین و کارشناسان اداری، مدیران مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان در سالن جلسات این مدیریت برگزار شد

کد مطلب: ۸۳۸۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت همگانی است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلیجان در این جلسه با بیان اینکه با اجرای نظام جدید آموزشی، هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز از دوره دوم به پایه نهم دوره اول متوسطه منتقل شد گفت: آنچه موجب تفاوت هدایت تحصیلی سال جاری با سال های گذشته می شود مربوط به رویکرد جدیدی است که اتفاق افتاده است.

حجت اله فدایی با اشاره به شیوه نامه هدایت تحصیلی در سال جاری افزود: برای دسترسی به اهداف پیش بینی شده در این دستورالعمل لازم است با توجه به ظرفیت های موجود زمینه استفاده مناسب از امکانات موجود و توجه به اراده و خواست دانش آموزان در انتخاب مناسب فراهم شود .

وی ادامه داد: رعایت الگوی توسعه متوازن رشته های تحصیلی بدون اجبار و الزام والدین و دانش آموزان نیازمند تعریف الگو و قالب های صحیحی است که با فرهنگ سازی و مشارکت همگانی مهیا می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دلیجان نیز با تشکر از تلاش های مدیران و مشاوران در امر هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: دانش آموزان پایه نهم، پس از اعلام نتایج امتحانات خردادماه نسبت به تکمیل فرم‌های مربوط به هدایت تحصیلی اقدام نمودند.

محسن رفیعی افزود: از 100 نمره فرم شماره شش 35 نمره مربوط به عملکرد تحصیلی، اعم از نمرات پایه های هفتم، هشتم و نهم بوده که ملاک انتخاب رشته است.

وی ادامه داد: در دستورالعمل هدایت تحصیلی برای ورود به رشته های مورد نظر حداقل نمره‌هایی در برخی دروس در نظرگرفته شده است، بنابراین برای رشته‌هایی مانند علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، فنی وحرفه ای و شاخه کاردانش، دانش آموز باید در برخی دروس متناسب با رشته موردنظر، حداقل نمره تعیین شده را کسب نماید.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دلیجان بیان کرد: 12 اولویت انتخابی برای دانش آموزان در دستورالعمل هدایت تحصیلی وجود دارد و دانش آموزان براساس عملکرد تحصیلی خود در هر رشته چهار فرصت ثبت نام دارند تا براساس اولویتی که در آن رشته به دست آورده‌اند در دوره دوم متوسطه ثبت نام کنند.

رفیعی اضافه کرد: 65 نمره باقی مانده نتایج دو آزمون استعداد و رغبت، علاقمندی دانش آموزان، نظرات اولیا و مشاوران مدارس در سامانه همگام ثبت شده و نتایج آن در فرم شماره شش نمایش داده شده است .

وی بیان کرد: فرم شماره هفت عملکرد تحصیلی تراز شده هر دانش آموز را بر اساس ظرفیت منطقه در هر رشته نشان می دهد که بر اساس اولویت های انتخابی دانش آموز به صورت "الف"، "ب"، "ج" و "د" نمایش داده شده است و این فرم به عنوان فرم اصلی هدایت تحصیلی برای ثبت نام در متوسطه دوم تلقی می شود.

در این جلسه مدیران مدارس متوسطه اول و دوم سئوالات و مشکلات خود در خصوص فرم های هدایت تحصیلی را مطرح نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار