سرپرست اداره آموزش فنی و حرفه‌ای نهبندان : نداشتن تخصص و مهارت عامل اصلی بیکاری جوانان است

نهبندان (پانا) - سرپرست اداره آموزش فنی و حرفه‌ای نهبندان گفت: یکی از عوامل اصلی در عدم دستیابی جوانان به شغل مناسب و ناتوانی آنها در راه اندازی کسب و کار، نداشتن مهارت و تخصص انجام مشاغل مختلف است.

کد مطلب: ۸۳۸۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست اداره آموزش فنی و حرفه‌ای نهبندان : نداشتن تخصص و مهارت عامل اصلی بیکاری جوانان است

مرتضی مالدارتنها گفت: موضوع اشتغال و کسب و کار جوانان منطقه همواره یکی از دغدغه های اصلی مسئولان این شهرستان بوده و است.

وی افزود: یکی از عوامل اصلی در عدم دستیابی جوانان به شغل مناسب و ناتوانی آنها در راه اندازی کسب و کار، نداشتن مهارت و تخصص انجام مشاغل مختلف است.

مالدارتنها گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه در کشور متولی ارائه آموزش های تخصصی مهارت به متقاضیان در بخش های مختلف است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 13 ساله مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان نهبندان افزود: این مرکز در طول این سالها تلاش کرده ضمن انجام نیازسنجی های مداوم و شناخت فرصت های شغلی موجود در بازار کار منطقه، زمینه را برای ارایه خدمات آموزش مهارت و ورود جوانان به بزار کسب وکار را فراهم سازد.

سرپرست اداره فنی و حرفه ای نهبندان گفت: در طول این سال ها همواره سعی کرده ایم برنامه های متنوعی را در جهت مهارت آموزی افراد جویای کار و ارتقاب مهارت شاغلین بخشهای مختلف اقتصادی، پیگیری و اجرا کنیم.

به گفته وی، در سال 96 با تلاش همکاران همکاران این اداره، و آموزشگاه های آزاد فعال در شهرستان و همکاری و حمایت دستگاه های ذی نفع، بالغ بر385 هزار و 301 نفرساعت آموزش های مختلف مهارتی به 2 هزار و 73 نفر از متقاضیان بخش های مختلف آزاد، ثابت، سیار، روستایی، عشایری، جوار زندان، پادگان، اصناف، صنایع و دانشگاه ارایه شده است.

وی به آغاز هفته ملی مهارت هم اشاره کرد و گفت: در شهرستان نهبندان برنامه های متنوعی از قبیل برپایی نمایشگاه دستاوردهای آموزشی و کارگاه های گذر مهارت در شهر نهبندان، برگزاری نمایشگاه های روستایی، جشنواره های مختلف، راه اندازی پایگاه های مشاوره شغلی و خدمات فنی رایگان خودرو در طول این هفته پیش بینی شده است که همه در جهت آشنائی مردم عزیز شهرستان با امکانات و توانمندیهای مرکز آموزش فنی و حرفه ای دو منظوره برادران وخواهران نهبندان انجام خواهدشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار