مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت :

اجرای 165 عنوان برنامه در استان خراسان جنوبی به مناسبت هفته ملی مهارت

بیرجند (پانا) ـ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از اجرای 165 عنوان برنامه در استان به مناسبت هفته ملی مهارت خبر داد و گفت: مرکز الکترونیکی سنجش مهارت نیروی کار شهرستان های فردوس، قاین و بشرویه همزمان با این هفته افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۸۳۸۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای 165 عنوان برنامه در استان خراسان جنوبی  به مناسبت هفته ملی مهارت

حسین خوش‌آیند امروز (30 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته ملی مهارت، اظهار کرد: هفته ملی مهارت از 31 تیرماه تا 6 مرداد ماه با هدف ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآموزی آغاز می شود.

وی افزود: اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای متولی آموزش های بین سطوح تحصیلی در سطح استان است و فعالیت های خود را با هدف آموزش، پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی، تولید شایستگی های شغلی و ارزشیابی مهارت نیروی کار در دو بخش دولتی و غیر دولتی انجام می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارتقای مهارت شاغلان و کارکنان و آموزش مهارت برای تمام افرادی که جویای کار و مهارت هستند از رسالت‌های فنی و حرفه‌ای است، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز ثابت و شهری، مناطق روستایی و عشایری، صنایع و صنوف، جوار دانشگاهی، پادگان، زندان و آموزشگاه‌های آزاد ارائه می‌شود.

خوش‌آیند با تاکید بر اینکه تمامی خدمات آموزشی در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای رایگان است، تصریح کرد: در حال حاضر 19 مرکز دولتی با 93 کارگاه آموزشی ثابت در سطح استان فعالیت دارند که سال گذشته قابلیت 510 حرفه آموزشی را داشته است.

وی از وجود 162 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال در سطح استان خبر داد و بیان کرد: سال گذشته در مجموع 11 هزار و 191 نفر دوره در بخش خصوصی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون نیز 347 هزار و 582 نفر ساعت در قالب یک هزار و 751 نفر دوره در بخش غیر دولتی آموزش دیده اند، عنوان کرد: سال گذشته در بخش دولتی 3 میلیون و 636 هزار و 777 نفر ساعت برای 22 هزار و 211 نفر دوره آموزش اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ‌گونه محدودیت سنی برای فراگرفتن آموزش‌های مهارت‌آموزی در استان وجود ندارد و افراد از 12 تا 65 سال می‌توانند برای مهارت‌آموزی در کلاسهای این نهاد شرکت کنند، گفت: سرانه آموزش مهارتی در کشور به میزان 1.8 نفر اما در خراسان جنوبی 4.8 نفر است و سال گذشته 20 حرفه آموزشی جدید در بخش دولتی به آموزش‌های استان اضافه شد.

خوش‌آیند به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به یک میلیون و 54 هزار و 75 نفر ساعت معادل 8 هزار و 472 نفر دوره در چهار ماهه ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر 40 درصد افزایش آموزش داشته ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری مراکز آزمون الکترونیکی آنلاین در شهرستان نهبندان، طبس و درمیان در دستور کار است، افزود: سال گذشته تعداد 21 هزار و 793 نفر در آزمون آنلاین شرکت کرده‌اند که 72.5 درصد آنان موفق به اخذ گواهی‌نامه شده‌اند.

وی با اشاره به طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، ادامه داد: این طرح یکی از روش های آموزش فنی و حرفه ای است که طی آن مهارت و شایستگی مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز همزمان با فرایند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می شود.

وی با بیان اینکه میزان تعهد طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سال گذشته استان 560 نفر بوده که 123 درصد تحقق یافته، افزود: امسال نیز تعهد این طرح در استان 580 نفر است که عملکرد در چهارماهه 218 نفر است.

خوش‌آیند از اجرای طرح قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح در راستای بکارگیری اثربخش نیروهای وظیفه و بهره گبری از توانمندی علمی سربازان تحصیل کرده و نخبه در عرصه های دفاعی کشور خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته یک هزار و 216 نفر دوره با 94 هزار و 909 نفر ساعت در پادگان ها آموزش دیدند.

به گفته وی در آزمون ادواری سربازان سال گذشته 9 هزار و 912 نفر ثبت نام کردند که در نهایت 2 هزار و 69 نفر از این سربازان در آزمون قبول شدند و عملکرد آموزش و آزمون بخش پادگانی سال گذشته از تعهد 2 هزار و 685 نفری به میزان 146 درصد تحقق یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مسابقه ملی مهارت با هدف کشف استعدادهای حرفه ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت ها، افزود: در هجدهمین دوره این مسابقات تعداد 111 نفر به مرحله استانی راه یافتند که با برگزاری آزمون مرحله استانی 13 نفر به اردوی آمادگی مرحله کشوری دعوت شدند که از این میان تیم استان خراسان جنوبی در 9 رشته و با 12 نفر رقابت کننده به مرحله کشوری اعزام شدند.

خوش آیند با بیان اینکه در طرح بروزرسانی کارگاه های فنی و حرفه ای در زمینه خرید تجهیزات این اداره کل با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 109 میلیون تومان در 93 کارگاه آموزشی سطح استان اقدام به تجهیز و بروزرسانی کارگاه ها کرده است، گفت: همچنین براساس نتایج طرح تکاپو مرکز تخصصی و کارگاه آموزشی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان فردوس با همکاری و تامین اعتبار از سوی سازمان ایمیدرو راه اندازی و تجهیز شده است.

ویبا اشاره 5 پروژه عمرانی اداره کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، ادامه داد: توسعه مرکز برادران بیرجند، تکمیل سوله کارگاهی مرکز فردوس، احداث مرکز خواهران قائن و طبس و احداث مرکز آموزش فنی و حرفه ای زیرکوه جزو این پروژه ها است که در مجموع با پیشرفت 47 درصدی برای تکمیل نیازمند 15 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از اجرای 165 عنوان برنامه در استان به مناسبت هفته ملی مهارت خبر داد و گفت: مرکز الکترونیکی سنجش مهارت نیروی کار شهرستان های فردوس، قاین و بشرویه همزمان با این هفته افتتاح خواهد شد.

خوش‌آیند با اشاره به افتتاح 27 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در روز یکشنبه 31 تیرماه به مناسبت هفته ملی مهارت، افزود: همچنین برگزاری یادواره شهدای خانواده آموزش فنی و حرفه ای استان، غباروبی مزار شهدا، شرکت در نماز جمعه، مراسم گرامیداشت 6 مرداد و تجلیل از برترین های مهارت آموزی و انعقاد تفاهم نامه ایجاد مرکز مهارت آموزی دانشجویان با دانشگاه بیرجند از مهمترین برنامه های این هفته است.

وی با تاکید بر اینکه در هفته ملی مهارت بازدید عمومی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان انجام می شود، عنوان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی کوتاه مدت رایگان با عنوان گذر مهارت در محل مراکز فنی و حرفه ای و برپایی7 نمایشگاه با عنوان مهارت آموزی و اشتغال در شهرستان ها از دیگر برنامه های پیش بینی شده به مناسبت هفته ملی مهارت در استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در پایان آموزش به یک میلیون و 505 هزار و 792 نفر ساعت در مراکز ثابت و سیار شعب فنی و حرفه ای استان، راه اندازی 2 مرکز آزمون الکترونیکی، آموزش در مناطق روستایی و عشایری، آموزش در بنگاه های اقتصادی، تدوین سند توسعه مهارتی استان و آموزش در دانشگاه ها و پادگان ها را از مهمترین برنامه های اداره کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در سال جاری اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار