رها سازی 24 هزار بچه ماهی گرمابی در استخرهای پرورش ماهی زابل

زاهدان (پانا) - رئیس اداره شیلات زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: 24 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از ابتدای اردیبهشت تاکنون در استخرهای دومنظوره این شهرستان رها سازی شده است.

کد مطلب: ۸۳۸۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رها سازی 24 هزار بچه ماهی گرمابی در استخرهای پرورش ماهی زابل

محمود رضا سرگزی اظهار داشت: این تعداد بچه ماهی در 50 باب استخر بتنی و خاکی شهرستان زابل رها سازی شده و این روند همچنان ادامه دارد.
وی افزود: همچنین 200 هزار قطعه لارو ماهی آمور به منظور وزن رسانی با هدف تغییر رویکرد و فعال کردن بخش خصوصی در تامین بچه ماهی میان پرورش دهندگان زابل توزیع شد.
رئیس شیلات زابل گفت: بیشتر بچه ماهی های رها سازی شده از نوع کپور و آمور(شیرماهی) هستند.
وی ادامه داد: معمولا پنج گونه ماهی کپور معمولی، آمور(شیر ماهی )، فیتوفاگ، شیزوتراکس و بیگهد در استخرهای پرورش ماهی در این منطقه پرورش داده می شوند.
سرگزی اظهار داشت: نگهداری کپور و آمور(شیرماهی) به راحتی انجام می شود چون ماهی آمور علف خوار و ماهی کپور با نفوذ در گل و لای کف استخر تغذیه می کند.
وی بیان کرد: ماهی فیتوفاگ و بیگهد از موجودات شناوری که در استخر وجود دارند که معمولا سبز رنگ و قابل مشاهده نیستند تغذیه می کنند.
رئیس اداره شیلات زابل با اشاره به مزیت استخرهای هشت ضلعی نسبت به نمونه های دیگر بیان کرد: پرورش ماهی در این استخرها بسیار اقتصادی است به طوری که پیش بینی می شود افزون بر یک تن ماهی از هر استخر برداشت شود.
سرگزی افزود: افزایش تولید بچه ماهی در واحد سطح، افزایش تراکم ذخیره سازی بچه ماهی و کاهش مصرف آب از دیگر مزیت های این استخرها است.
وی ادامه داد: استخرهای هشت ضلعی از سال 94 به منظور پرورش ماهی در تراکم بالا نسبت به استخرهای مربعی و دایره ای احداث شده است.
رئیس اداره شیلات زابل گفت: با توجه به اینکه فضولات موجود در منابع آبی برای رشد محصولات کشاورزی بسیار موثر است توصیه می شود روستاییان در کنار کشاورزی به کار پرورش ماهی نیز روی آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار