فاطمه مهاجرانی*

روزهای خوب میزبانی تهران برای المپیاد زیست شناسی

میزبانی برای رویدادی علمی در سطح المپیاد جهانی زیست شناسی، در شرایطی که هجمه‌های بسیاری علیه کشورمان در جو بین المللی جریان دارد، تصمیم شجاعانه‌ای بود که در سطح کلان توسط دولت و وزارت آموزش و پرورش گرفته شد.

کد مطلب: ۸۳۸۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد

با اعلام رسمی پذیرش این میزبانی از سوی کمیته جهانی المپیاد زیست شناسی، فراتر از آنچه تصور می‌کردیم، تمامی نهادها و سازمان‌هایی که می توانستند به کمک‌مان شتافتند و ما را در برپایی هر چه بهتر این رویداد بزرگ علمی همراهی کردند. در هفته‌های منتهی به آغاز میزبانی از نخبگان 70 کشور جهان، می‌دانستیم که روزهای شلوغ و پرشوری را پیش رو خواهیم داشت.

با هماهنگی‌های فشرده با سازمان‌ها و شخصیت‌های علمی، اجرایی و حفاظتی دست اندرکار در روزهای پیش از آغاز المپیاد، سعی‌مان بر این بود که در کنار نمایش توانمندی‌های علمی کشورمان و فراهم کردن فضایی مناسب به منظور تبادل اطلاعات و آخرین دستاوردهای علم زیست شناسی توسط حاضران، از ظرفیت ارزشمند میزبانی کشورمان برای نمایش پیشینه غنی فرهنگی، هنری و تاریخی خود استفاده کنیم. از این رو هر یک از دانش‌آموزان و هیات همراه آنان را به مثابه سفیران فرهنگی در نظر گرفتیم که تلاش برای شکل گیری ذهنیتی خوب از ایران در آنها می‌تواند خنثی کننده تمام تبلیغات منفی باشد که در چند دهه اخیر علیه ایران در دنیا به راه افتاده است.

خداوند را شاکریم اکنون که به روز پایانی بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی تهران نزدیک می‌شویم، شاهد فضای صمیمی و دوستانه‌ای بین شرکت کنندگان در المپیاد هستیم. بازتابی که ما از دانش‌آموزان و همراهان آنان دریافت کرده‌ایم، گویای آن است که برخورد دوستانه و گرم مردم فهیم ایران در کنار مراقبت‌ها و احساس مسوولیت عوامل علمی و اجرایی المپیاد، خاطره بودن در یکی از بهترین المپیادهای جهانی را برای تمامی میهمانان به همراه داشته است.

سپاسگزار همه کسانی هستیم که ما را در برپایی این مهم همراهی کردند و آرزو می‌کنیم فرزندان ایران زمین همان کسانی که در همه المپیادها افتخار آفرین بوده و هستند، بیش از پیش در آبادانی سرزمینمان سهیم باشند.

*رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان

منبع: روابط عمومی مرکز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار