خیر مدرسه‌ساز 110 مدرسه: آنچه می‌بخشیم با خود می‌بریم نه آنچه ذخیره می‌کنیم

تهران (پانا)- حاج اکبر ابراهیمی خیر مدرسه‌سازی است که تاکنون 110 مدرسه در سراسر کشور ساخته، معتقد است هر آنچه را که می‌بخشیم با خود به دنیای دیگر می‌بریم نه آن چیزی که ذخیره می‌کنیم.

کد مطلب: ۸۳۸۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
خیر مدرسه‌ساز 110 مدرسه: آنچه می‌بخشیم با خود می‌بریم نه آنچه ذخیره می‌کنیم

این خیر مدرسه‌ساز در سال١٣٢٣ در شهر تهران و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمده است. او در دوران نوجوانی به دلیل وضع اقتصادی خانواده و به ‌برای کمک به پدر خود مجبور شد وارد بازار کار شود. ابراهیمی در سن ١٧سالگی به کار صنعتی مشغول شد و از همان دوران براساس سنت نذر، بخشی از درآمد خود را وقف امور خیریه کرد که این عمل، رونق یافتن کسب‌وکار او را در پی داشت. ابراهیمی با کمک خانواده خود فعالیت‌های فراوانی در امور خیر انجام داده است که از آن جمله می‌توان به ساخت 110 مدرسه در نقاط مختلف کشور اشاره کرد. او که به تازگی صد و دهمین مدرسه خود را به بهره‌برداری رسانده است در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری پانا از لذت‌های ساخت فضای آموزشی و کمک به نیازمندان می‌گوید. ابراهیمی عضو هیات مدیره مجمع خیران مدرسه‌ساز شهر تهران است. گزیده گفت‌وگو با این خیرمدرسه‌ساز را در ادامه می‌خوانید:

مدرسه‌سازی مرا به آرامش می‌رساند

من با ساخت مدرسه به لذت و آرامش می‌رسم و دیدن موفقیت‌های دانش‌آموزان به من انرژی می‌دهد. من خودم را بدهکار خدا و مردم می‌دانم و با ساخت مدرسه و کمک به نیازمندان بخشی از بدهی خود را پرداخت می‌کنم. من تا‌کنون 110 مدرسه ساخته‌ام اما شاید کمک در حد یک آجر به این امر مقدس اجر و ارزشی صد برابر نزد خداوند داشته باشد.

این دنیا در تأمین ذخیره آخرت بسیار مهم است

شیوه زندگی ما در این دنیا بسیار مهم و حتی مهم‌تر از زندگی آخرت است. چرا که باید در این دنیا توشه و ذخیره آخرت خود را تهیه کنیم و چه توشه‌ای بهتر از کمک به دیگران و کمک به افراد مستأصل و بازکردن گره‌های زندگی آنان. در این دنیا هرچه هست امانت خداست پس باید به این یقین و اطمینان برسیم که آنچه به دنیای باقی می‌بریم ذخیره‌ای است از اعمال نیک ما نه اموال ما؛ به بیان دیگر ما آنچه را می‌بخشیم به جهان دیگر می‌بریم نه آنچه ذخیره می‌کنیم.

70 درصد وقتم صرف امور خیریه می‌شود

بیشتر اوقات من به امور خیریه و کمک به مدرسه‌سازی می‌گذرد و وقت زیادی برای کارهای شخصی ندارم. چرا که این امور به من شور و شعف و لذتی دوچندان می‌دهد و از خدا خواسته‌ام تا زنده‌ام بتوانم در این مسیر خدمت کنم.

خدمت به پدر و مادر یک اصل اجتناب ناپذیر

خدمت به پدر و مادر امر بسیار مهمی است. توصیه می‌کنم همه افراد بعد از خدا خدمت به پدر و مادر را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و در هیچ شرایطی از پدر و مادر غافل نشوند. به تجربه می‌گویم که اگر پدر و مادر با کمال رضایت دعایی در حق فرزند خود کنند بی‌شک برآورده می‌شود و او به همه خواسته‌های خود می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار